Utländska smycken

Jag har en liten dröm att någon gång i framtiden flytta utomlands en tid. Det hela problematiseras av att jag inte gärna lämnar J bakom mig när jag sticker. Som tur är vill ju även han flytta ut i världen en tid, så vi har iaf en delad idé. Även om jag tänker mig ett år eller så, och han ett par år.
Sedan hjälper det inte direkt att vi båda sitter på långa utbildningar som vi inte har någon vidare lust med att skjuta upp. Visserligen skulle jag kunna plugga utomlands sista året på utbildningen. Då jobbar J förhoppningsvis och om han nu kunde få jobba på annan ort skulle det funka. Men ni märker, det blir komplicerat och försvårat. Vi får se om det någonsin blir av.

Det är därför jag tycker det är så roligt med svägerskan som flyttat och pluggar i England numera. Hon har verkligen tagit det där steget och förverkligat en dröm.

En annan som gjort det är Bettan, eller Bettie som hon kallas i USA. Hennes blogg har jag snart följt i 2 år. Hon flyttade dit för kärlekens skull, så det blev inte lika knepigt som det skulle vara för mig. Hon har iaf en egen smyckestillverkning. Jag har kikat in där några gånger på alla namnsmycken. Varje gång blir jag så glad över att jag föredrar silver framför guld, för guld ska ju alltid vara dyrare. Idag kikade jag in igen, då Bettie tipsade på bloggen om två nya smycken och dessutom tipsade om att det var 10% rabatt. Så jag kikade lite och pang. Vissa saker träffar bara så rätt.
Den här hade jag inte sagt nej till:


Fast det ska ju stå Sara&Johan då.
Kostar 699kr inkl. frakt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Hihi, nej jag är väldigt tacksam när jag får sådana fina kommentarer =)



Åh, vilket fint halsband.. jag har dock knappt aldrig halsband och mina smycken går i guld.. hhmm..



Kramar

2009-10-19 @ 16:51:36
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj oj, det var inte alls farligt pris ju! Och vad roligt det verkar vara att få flytta utomlands men jag skulle vela flytta någon annan stans i sverige! :P



Jag hoppade träningen idag och tog mig en dag att ligga och dra i sängen istället. Jag tyckte mig vara värd det!



Jaa, och det värsta är att jag blir så frustrerad för vi vet ju inte hur maten är egentligen!! Och föräldrarna vet inte och kommunenerna väntar bara på klagomål! Jag blir så arg på sånt! Skolan kanske är den enda möjligheten barnen har till bra mat, ska vi inte ge dem då? Och Björklund vill att studieresultaten ska bli bättre då de sjunkit de senaste åren. Konstigt när maten blir sämre?



Dooh. Kram!

2009-10-20 @ 10:39:52
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Ida

2009-10-20 @ 10:49:21
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Ida

Ja tycker inte man ska hålla tillbaka sina drömmar. Klart det är svårare när man funnit sin själsfrände. Men då får ni försöka kompromissa. Kanske kan ni bo utomlands bara ett tag eller att du åker själv. Svårt sånt där. Men man lever bara en gång i denna värld:)

2009-10-20 @ 10:51:28
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Man bör försöka följa sina drömmar iaf.

2009-10-20 @ 12:04:58
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ja, men kolla på listan! Finns många varor som finns på de flesta affärer. Bara att citygross har märkningen! :P Om du nu får för dig att åkatill citygross (som inte alls är långt för dig om man jmf. med mig, det finns inte ens i göteborg!) så får du ta kort på det tycker jag allt! :)



Jag håller med, Sverige är hemma!



Jag tyckte det också! :) Tar nog ett pass imorgon istället. Afro. hihi.



Tänker politiker ens?! :O haha. Kramar

2009-10-20 @ 17:05:21
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: God eftermiddag! Jag måste bara börja med att skriva att dina kommentarer alltid är lika roliga att läsa, det är ofta jag läser dem högt för sambon (även om han lyssnar med ett halvt öra vid sin dator..Hehe) Du har så mycket idéer för dig, vilket jag tycker är himla skoj! Jag hoppas vi kan träffas någon gång för jag tror vi är ganska lika =)



Svaret på din tanke är ett sviktande självförtroende som svarar: Jag har ju aldrig gjort något sådant, varför skulle någon vilja det och jag undrar hur man skulle kunna göra.. hehe. Men det hade varit häftigt att kunna hjälpa folk! Kanske i framtiden och DÅ ska jag tacka dig, om jag minns, hehe ;)

2009-10-20 @ 17:29:57
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0