Min senaste vecka

Sista ljuva dagarna av sommaren kanske infinner sig nu. Då måste man ju passa på, fast man har plugg och grejer att göra. Måste ladda d-vitamin innan mörkret tar över.
Så både igår och idag var jag ute på lunchen.
Igår köpte jag och pluggkompisen S mat på ett (för mig) nytt ställe. De öppnade för några veckor sedan på universitetsområdet och verkar vara hemlagat och nyttig mat! Take Away kostar 65 kronor exklusive dryck (fast dricker vatten ändå) men jag hade en "nyöpnnad"-kupong så det kostade 50 kr för mig.


(samtliga bilder i inlägget är tagna med mobilkameran och överförd med bluetooth, vars teknik jag precis lärt mig)
Så här ser det ut där man tar mat.

Man betalar, får en påse, tar kartonger (som är riktigt high-tech) och tar mat på de tre borden. Ett är ett brödbord, där brödet är riktigt färskt, och "vispat örtsmör" kunde man bre på dem sedan. Ett bord är med praktiska saker och soppa (soppa och huvudrätt ingår i priset) och två andra maträtter.

Sedan slog jag och S oss ner bland löven på de stora gröna fälten, i en liiten skogsdunge och åt där.


Detta tog jag:

Pastasallad, kyckling och någonting, sallad, morötter, currydressing, bröd...

Känns som jag försöker göra värsta reklamen här...

Men maten var god och kommer definitivt äta där igen!

Men efter att ha varit ute måste man ju in till böckerna igen... här besvarar jag frågor om medborgarskap:

Sverige-tröjan hade jag igår för att det ju var fotboll på kvällen. Men vi behöver väl inte prata mer om Sveriges vinst mot Malta va..?


I fredags förra veckan efter plugget åkte jag och pluggkompisarna Sa och S och fikade i stan. Det blev en chokladmuffins för min del.
Den vaksamme reagerar då lite smått på detta. I vanliga fall inträder ju mitt förbud "mot att äta godis fler än en dag i veckan" den 1 september. Men jag tycker att jag varit himla duktig så har inte känt behov av att återinföra regeln igen. Denna vecka (söndag till idag) har jag inte ätit en enda godisbit. Ingen dag under hela terminen har jag köpt läsk till lunch (nu omfattas ju inte läsk av förbudet men jag är duktig där med!).
Så är lite stolt över mig själv. Fast märker jag att jag inte klarar av detta liberala levnadssätt, trots allt, då träder reglen ikraft igen.



Och här har vi filmbevis på mina knarrande skor!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Nej bostadsbidrag söker man genom försäkringskassan :) Ni kan kolla på det eftersom ni är under 26 :)

2009-09-10 @ 21:24:20
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: ida

den salladen såg riktigt god ut, fräsch:)Härligt att sitta ute i det grönsa å luncha. så nu var det fredag. woho. händer nått skoj i helgen? eller är det massa plugg som gäller?

2009-09-11 @ 14:05:47
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Vad är detta för nytt matställe? Det har jag inte sett till tror jag?

2009-09-11 @ 23:14:29
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Sv: God lördag! Har saknat dig och dina kommentarer, antar att du haar mycket i skolan att göra? Ja, du läste mina tankar med din kommentar, "synd det inte var ett av typ självkänsla inläggen".. men men all publicitet är bra publicictet ;)



Och du! Snacka om att du gjorde min morgon med ditt videoinlägg och de knarrande skorna.. jag trodde videon skulle vara typ 10 sekunder lång.. men nej då ;) Haha! Mitt videoinlägg är nog inte lika roande men du får gärna kika in det =)



Kram

2009-09-12 @ 10:58:52
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

ha ha ha ha ha vilka knarrskor...kan förstå nu att du inte kan smyga..med de skorna!!!!



Kul med nya matställe....med bra och prisvärd mat.

Önskar dej en bra pluggdag nu!!!! Själv ligger jag här med Proviva och tv.... yeah

2009-09-14 @ 09:11:17
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0