Packning inför Gotland

Här sitter jag på golvet, eller rättare sagt mattan, med benen upp på sängkanten och ryggen mot en vägg, lyssnandes på musik från Spotify som spelas på nedervåningen. Ett fönster är öppet i badrummet och det fläktar skönt genom den öppna badrumsdörren. På min vänstra sida står en stor ryggsäck som snart är färdigpackad. Det mesta som ska i ligger däri nu. Till höger om benen står min lilla handväska, även den har i princip alla viktigheter i sig nu. Där bredvid ligger också cykelhjälmen, som ska i den stora väskan sist av allt.

Det största problemet är skofrågan. Jag har inte så många bra skor, längre. Jag har ett par hela gympadojjor, som är rätt rejäla och framför allt varma. Bra de där lite kyligare höst- och vårdagarna men kanske inte direkt om temperaturen stiger över 22 grader och jag ska cykla. Då återstår faktiskt bara ett par skor (de andra hela paren är vinterskor eller har höga klackar så de går helt bort). Det andra paret är ett par ballerinaskor. Jätteskönt när det är varmt och jag har redan cyklat några km i dem utan problem. Ballerinaskorna är självklara, de passar dessutom bra till när man ska vara något finare. Men det känns lite konstigt att inte ha med sig gympadojjor... Vädret där nere ska väl vara ungefär som i Sthlm de kommande dagarna, dvs mellan 20 och 30 grader och enda dagen det ska vara risk för nederbörd är på måndags morgon/förmiddag. Jag vet inte hur jag ska göra med gympadojjorna...

Dessutom knarrar mina gympadojjor något förskräckligt...

...men det kommer ingen märka när jag cyklar.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0