Träning

Önskar jag vetat tidigare att Friskis och Svettis utejympa på stränder och i parker under sommaren var öppna för alla och gratis. Då hade jag gått dit tidigare. Var idag på mitt andra pass, wiho. Var mer molnigt idag så blev inte riktigt lika pressande varmt som i torsdags tack och lov. Men vi har fortfarande rätt höga temperaturer (närmare 30 grader). Jag gillar att jympaledarna inte är supermänniskor: smala, starka, muskulösa och lätta som fjädrar. Så var ledarna på mitt gamla gym. Förra passet var ledarna dels en kvinna i sina bästa år som nog har fött ett par barn men som ändå var i god form och en man som faktiskt var tjock, men i lika god form som kvinnan. Denna gång var ledaren närmare 60 år och hade kritvitt hår, god form också hon. Jag gillar att de är "vanliga" människor och visar att man kan vara i god form hur man än ser ut och hur gammal man än är. Fått en väldigt bra bild av Friskis och Svettis denna sommar. Fortsätter det så här blir det nog deras gym jag börjar på i framtiden. Önskar att man kunde ha gratis, frivillig träning på stranden året om. Helt underbart...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0