Förra helgens promenad

Verkar som att jag alltid blir en vecka sen med snöbilderna. Nåväl, bättre sent än aldrig. Här kommer bilder från min och Js promenad förra lördagen (japp jag fick ut honom under förutsättningarna att det var en kort promenad, sedan fick jag inte hem honom för det var så spännande på isen...).

Mindre snö vid staketet (jämför med bild i inlägg nedan):


I lördags fanns det absolut ingen skare kvar till skillnad från lördagen innan.

Vi gick längst ut på bryggan och J testade isen.

Isen verkade stabil så J gick ut till flotten och hoppade på den,
den hade inte rört sig en millimeter. Jag var något nervös.

Han gick en sväng till bojarna innan han vände åter till bryggan.

Stranden var inte lika fin som helgen innan.

Kan isen bära J kan den nog bära mig tänkte jag
och följde hans spår exakt när han tog sikte på bojarna igen.

Vi hittade ett hål i isen som någon borrat nära bojarna.
Expedition Mäta isens tjocklek inleddes.
Isen visade sig där ute vara från pinnspetsen till min hand.


Dagen efter (söndagen) vräkte det ner snö:


Snön låg kvar en dag ungefär innan den smälte bort.
Temperaturen under veckan har varierat mellan några grader både över och under 0-strecket.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

Nu får det ta och bli lite varmare där hemma, hoppas på snö och slaskfritt i Stockholm och snö i Barsele tills jag kommer hem.

2010-03-26 @ 18:10:17
Blogg/hemsida: http://lookingnorth.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oooh, minnen när jag ser detta! :) Saknar h-by så in i norden! alltid nära till vattnet.. men det är typ det enda jag saknar med sthlm. Sötvattnet.. :P



2010-03-26 @ 21:48:08
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: sandra

Wiie, mys det ser ut.. Sån mössa har jag också :)

2010-03-28 @ 01:52:45
Blogg/hemsida: http://erkeus.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0