Min lördag från kl 7.40 till efter midnatt

Igår fanns det inte ens sekund över till att blogga, eftersom man fortfarande inte kan iphoneblogga på blogg.se (borde fixa en app!). Började med att jag vaknade 7.40 av mig själv. Det bar av till frissan i stan där även mor infann sig. Jag toppade mig och slingade utväxten. Mor toppade sig och slingade håret, färgade ögonbrynen och fransarna då hon kommer bada väldigt mycket de kommande veckorna. Somliga ska ju till 30 gradig värme. Frissan avslutade med att göra en inbakad fläta runt huvudet på mig. Så här blev våra resultat:





Sedan svängde vi in på en affär för att kompleteringshandla till middagen. J handlade på förmiddagen men det är lätt att missa ett par saker när man köper sisådär 100 varor... Sedan hem och fixa inför bjudningen!

Vi hade Fl och Y på middag. Vi började med att bjuda på chevrétoast med sallad och minitomater. Bilder uteblir tyvärr för jag har lånat ut min kamera till några som ska till värmen, och iphone 3gs fotar inte så bra när det inte är ljust. Vi hade massa levande ljus som belysning. Huvudrätt var biff med vitlök, potatisgratäng, vitlöks- eller svampsås (hemgjorda såklart), sallad och vitlök- eller persiljesmör. Efterrätt var äppelkaka med vaniljglass. Den har vi bild på innan gräddningen!


Allting blev mycket gott om jag får säga det själv! Sedan for vi iväg till bion och såg på Hary Potter och dödsrelikerna del 1. En mörk film så jag är glad att jag inte är 12 år idag. Den får 4 Smuppror av 5. Vill se del 2 nu!

Tillbaka hit en stund och hängde och sedan blev det gästfritt och sängdags. Skönt att få sova, men en jättebra dag!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Fina kort !

2010-11-21 @ 13:12:07
Skrivet i slottsdammet av: Helen

Ni blev jättefina i håret =)))) Och maten som ni bjöd på lät otroligt smarrig ! Jag ska försöka hinna med att se Harry Potter jag också,har man sett alla dom andra vill man ju självklart även se dom sista två delarna =)Ha en bra dag ! Kram Helen

2010-11-22 @ 09:05:34
Blogg/hemsida: http://svartss.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0