Att komma på

Inget nytt om farmor...

Har precis varit och handlat. Och nu kl 16 åt jag min frukost, illa illa.
Johan envisades med pizza till middag och eftersom han heller inte ätit något idag så är han och köper det nu. Så snart är det dags för pizza...

Måste få lite idéer på maträtter!
Ingen fisk bara. Och sen är det lite till jag inte gillar. Ge gärna förslag på era favoriter!
Jag är verkligen i desperat behov av nya uppslag...

Ser fram emot nästa helg!
Får ju både studiebidrag och lön denna månad, så blir väl den rikaste månaden någonsin (så bra ekonomi har jag). Sommarreorna har börjat under veckan och plånboken har lite marginal över för att köpa det där jag lovat mig själv inför sommaren. Härligt! Ska försöka komma ut under helgen och shoppa lite. Eller så räcker det med tanken på att jag faktiskt har råd att unna mig lite shopping som räcker. Underbart!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Håller en tumme för din farmor!! Ja strejken...massa som ligegr o väntar efter den...dock.



Maträtt... vi ska ha ris och kasslergratäng.

Koka ris, lägg i en form.

Skiva kassler i små bitar och bland i riset.

Lägg över vad du vill..tex purjolök, majs, sparris..ja..lite vad du vill.

sist hälelr du ävern bearnaissås.

In i ugnen...200 grader..ca 15-20 minuter

servera sallad till..



Pizza..är inte heller fel.

2008-06-22 @ 16:20:59
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: mamma

det lät väl mumsigt?

2008-06-22 @ 17:07:07
Skrivet i slottsdammet av: S A R A

spagetti o köttfärssås? (A) haha jag har ingen aning på ngn maträtt- de fixar alltid modern min ^^ men gud, pizza är ju gott! =D kram

2008-06-22 @ 17:31:57
Blogg/hemsida: http://zaaurahs.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emelie

Varför får du studiebidrag den här månaden? Läser du någon sommarkurs?

och gå in på arla.se, där finns många bra recept :)

2008-06-22 @ 20:16:04
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Vem är Emelie? Någon av dem Emelie jag känner eller någon annan?!

Attans också, tänkte att studiebidraget var som på gymnasiet, då får man i juni. Men tyvärr är det inte så. Så blir bara lön denna månad!

2008-06-23 @ 20:25:30
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Tips! Gör matlista för hela veckan..handla allt på en gång (så slipper man småhandlandet). Det är ju enkelt att flytta måltider om det skulle visa sig att man inte vill/kan äta den bestämda maten. Vi försöker hålla matscheman, men det är svårt ibland. Men man tjänar ju på att storhandla och matscheman i längden.

2008-06-25 @ 07:08:13
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0