Arg

Idag blev jag arg på min lärare. Jag blir inte arg särskilt ofta men idag blev jag det. Tycker inte det är okej att han inte har någon som helst framförhållning och planering och att det ska gå ut över oss. Jag har jättemycket att göra i helgen och har därför planerat och gjort allt jag behöver för att få en pluggfri helg. Detta är förstört iom att han lämpade på oss en, egentligen 2, läxor till måndag. Den ena var att avläsa nästan 200 meningar och svara på frågor till dem, typ. Och spela in dessa. Det ville han skulle vara klart på måndag klockan 9! Tror inte han förstår hur lång tid en sådan läxa tar att göra om man ska vara ordentlig. Man måste alltså till skolan någon gång under helgen och spela in den, hur schysst är det? Iaf föreslog Elise att eftersom vi har lång lunch på måndag kanske vi kan få spela in den då så den är klar klockan 13. Han gick motvilligt med på det. Tack och lov. Men allt förarbete som tar sådan tid måste göras idag, för jag har inte tid alls någon annan dag.
Sedan ska vi även berätta om en sport eller hobby på måndag eftermiddagen. Den läxan går iaf fort att göra...
Tycker att man behöver säga till lite mer i förtid. Han har ju träffat oss både igår och förrgår, kunde han inte sagt det då?! Detta är samma lärare som mailade 19:nånting en fredagkväll om en läxa till måndagens eftermiddagslektion. Hade jag gått med på det på gymnasiet? Aldrig. Varför finner jag mig i detta nu då för?
Jag har inte den blekaste.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0