Att köra, eller inte köra

Imorse var Johan på bilskolan igen. På torsdag ska han köra på halkbana. Alla säger ju att det är jätteroligt så får se vad han säger.
Börjar känna lite tidspress på att jag borde ta körkort. Johan har snart kortet (äntligen) i sin hand och hans lillebror, som är lika gammal som jag, ska ta körkortet nästa sommar och deras lillasyster, nyss fyllda 18, säger att hon också siktar på det. Jag kan ju inte tillåta att dem tar före mig heller. Nej, jag är inte alls särskilt tävlingslysten...

Det skulle ju faktiskt vara bra med ett körkort till nästa sommar. Fast just nu är ju det mesta i min tillvaro osäker, och förvånadsvärt nog så bryr jag mig inte så mycket om det. För första gången i livet tar jag saker som det kommer utan att må dåligt över det.

Jag är spontan.

En sådan mening trodde jag aldrig att jag skulle skriva om mig själv för 6 månader sedan. Jag är perfektionist och vill ha allt planerat i detalj så långt i förväg som det går.
Men det här med körkort vore ju mysigt. Kanske borde ringa far och boka in en körlektion med honom i veckan...


Eller så skiter jag i det och fortsätter ta tunnelbanan...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0