Mitt nya liv

Imorgon är det träning som gäller. My new life, typ. Börjar på gymmet imorgon igen, slutade ju för ett halvår sedan, men nu ska vi igång igen! Och på måndag, den 1 september, börjar jag enligt seden med mina godis/snacks/glass/bull/tårta/osv-restriktioner.
Detta 7e(?) år blir det dock ett tillägg.

1 träning/vecka- ingen godisdag.
2 träningar/vecka- lite godis under 24h i sträck
3 träningar/vecka- obegränsat godis under 24h i sträck (det jag brukar köra, och efter någon vecka så är obegränset inte särskilt mycket det heller. Man är ju inte särskilt sugen!)

Så det är årets nya regel. Annars är det som vanligt. Samma uppehåll, samma period, samma jag. Får se hur det går!

Finns dock ett undantag från denna regel.
Blir jag exempelvis sjuk och inte kan träna eller skadar mig och därför inte kan träna så kan jag få ha en ätardag ändå. Oförutsädda händelser liksom, det försäkrar sig ju alla mot numera.

Det positiva är att detta kommer antagligen trigga mig att träna ensam, även när mitt sällskap inte kan. För annars får jag ju inte äta godis. Blir svårare att skippa träningen om den är bestämd. Belöning efter prestation, det är ju rätt bra.

Vad lite godis är är ju svårt att definiera, men det kommer jag inse rätt snart. Kanske hälften av det jag skulle köpt under en "obegränsad" dag? Jag vet inte. Det löser sig.

Natti!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0