Semester 11

Hemresedag 14/8-08

Vår långa väntan på bussen till Sundsvall. Tur att det var varmt och fint den morgonen!
Johan läste och jag lyssnade på P3 på OS.


Hade det varit dåligt väder hade vi kunnat gå in där iofs.


Sedan kom till vi till Sundsvall och skulle vänta där i ytterliggare några timmar... Jag löste korsord och andra pyssel, köpte mig 4 böcker och började läsa den ena. Och så lyssnade vi båda på OS, tack och lov för OS!



Sedan kom en man i rullstol som skrev på ett tangentbord och datorn talade åt honom. Han hade drabbats av någon ovanlig sjukdom och ett år efter att han funnit Jesus försvann hans smärta. Eftersom Johan sa att han var ateist så vände han sig mest till mig sedan och frågade var jag trodde att vi återuppstod.
-På jorden, svarade jag.
-Där skiljer vi oss, sa datorn.
-Jasså, och var tror du då?
- På en vacker plats.
- Så du tycker inte att jorden är vacker. Sa jag.
-Nej.
Sedan gav han upp hoppet. Var tyst en lång stund och sa sedan
- Dvs himlen.
Och rullade sedan iväg.

Jag tycker faktiskt att jorden är en vacker plats. Sedan finns det ju krig, svält, hemska sjukdomar, död osv. Men över lag är det ju en vacker plats. En vacker natur. Och ingen har kunnat lova mig att "himlen" är vackrare. Så, bäst att ta det säkra före det osäkra. Jag vill minsann leva på Jorden i många liv till.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0