Springrekord

Nämen det var ju bra!

Jo, jag bestämde mig för att klämma in en sak innan jag far till stan.
Igår åt jag en jättelunch på en Kina restaurang i Sundsvall. Till middag åt jag godis.
Till frukost åt jag en fralla med två skinkskivor och till lunch godis.
Låter ju som bra förutsättningar för att gå ut och springa.
Ja, men allt kan ju inte vara perfekt!
Så ut med mig och springa runt sjön i skogen.
Klarade att springa hela vägen även om det var psykiskt jobbigt att pusha på när orken tog slut och det var en jobbig backe i sikte, men jag klarade det!
Senast jag sprang just denna var med Empan i April. Då var det lättare att springa hela tiden eftersom hon var hela tiden någon meter bakom och jag vägrade släppa henne närmare! Lättare också för att jag inte ville visa vilken dålig kondis jag hade. Nu skulle jag bevisa för mig själv bara, det är tuffare.

När jag spurtade de sista meterna till samma punkt där jag startat kollade jag på klockan och slängde mig ner för att vila. Jag var trött.
En man och kvinna kom gående förbi med hund eller barnvagn, var så trött att jag inte regristrerade vilket av dem det var, och mannen sa "hej!"
"hehj" stönade jag
"Rekord?" frågade han
"Jahg veht inthe ähn"
Men nu har jag kollat och i jämförelse med förra gången där i April, sprang jag nu 56 sekunder snabbare. Nästan en minut. Det är ju rekord!

Nu ska jag duscha och sedan drar jag mig nog mot stan. Snyltar några klipp på Johans familjs remsor, för mitt busskort gick ut igår...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: EMMA

duktig skulle ta 5 timmar för mig ;)

2008-08-16 @ 15:26:52
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0