Första etappen på resan

Igår kl halv 2 på eftermiddagen kom vi fram till Johans farmor och farfar.
Då hade vi åkte följande transportsmedel:
Tåg
Flygbuss - som vi delade med ett gäng militärgrabbar.
Flyg
Taxi
Buss
Bil

När vi kom fram fick vi lunch direkt, för min del blev det köttbullar och spaghetti. Middag var det falukorv i ugn och färskpotatis.
Vi satt uppe till halv 12 och pratade, läste, såg på tv och så vidare.
Imorse vaknade jag tidigt, låg och drog mig och väntade på att Johan skulle vakna. Efter en timme typ fick jag upp honom. Vi överraskade farmorn och farfadern med vår uppgång straxt efter kl 9. Tidigare gånger brukar vi sova längst av alla, typ till 11-tiden.
Vi åt frukost och sedan drog de äldre och jag ut i skogen och plockade blåbär. Fanns inte jättemycket men vi fick ihop en del innan det började regna tunga droppar. Johan stannade hemma och läste en bok istället.

Igår var vi inte på internet på hela dagen, starkt av Johan.
Idag har vi precis ätit Tjockpannkaka med drottningsylt och grädde. Mumsigt.
Igår kväll bakade farmordern 2 sorters kakor, mums.


I vänthallen på Arlanda igår la både jag och Johan märke till två killar. De var rätt snobbigt klädda och snackade lite lätt överklassigt. Inte så mycket att man störde sig på det, men man la märke till dem.
I flygplanet satt de två rader bakom oss och när vi skulle gå av la jag märke till dem igen. Och vid bagagebandet i Umeå stod vi i närheten av varandra. Många var där med golfklubbor så vi förstod ju att det är något speciellt denna vecka på golfbanan. Även dessa två plockade ut två bagar med golfklubbor. En man stod med en skylt med texten "Umeå GK" vilket nog betyder golfklubb och sa åt alla med klubbor att gå till höger. Men icke dessa två killar. Jag och Johan gick till Taxiskylten och väntade på taxi och förstod snart att man måste ringa och be en taxi hämta upp en, inte direkt som på Arlanda där det finns mängder med obeställda taxibilar. Med oss stod ett gäng andra som väntade på sina taxibilar.
Till slut var det vi två, killarna och en barnfamilj kvar. Så kommer en taxibil inrullandes och kliver ur och ropar efternamnet på den som beställt taxin. I detta fall "Wallenberg!".
Hm, kan det vara den familjen Wallenberg? Såg på killarna igen som tog sina klubbor till taxin. Hm, jo, snobbiga såg dem ju ut att vara från första anblicken...


Bilder från semester får ni vänta på i två veckor typ, för jag har inte med kamerasladden. Jag tänkte inte på att Johan hade med sin bärbara dator och att jag därmed kunde lägga upp bilder... Så är det iaf.

Nu vräkte regnet ner i någon timme men har precis slutat. Annars verkar det ju vara bättre väder här än söderut, bara några grader kallare.

Vi hörs senare!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Hm ,, ska inte ni börja med golf också?

2008-08-07 @ 18:31:00

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0