Hemskt det är när man blir så där förvirrad....

Om att inte dra jämnt Ica,
Norrfjärden

En kvinna ~55 står i kassan och ska betala tuggummi.
Kassörskan ~20: Det bli 20 kronor.
Kvinnan tar fram pengarna och ger till kassörskan.
Kvinnan: Och så vill jag gärna ha min växel.
Kassörskan: Men, det blir ingen växel.
Kvinnan (surt): Men ge mig min växel då.
Kassörskan: Du betalade jämna pengar, varan kostade 20 och du betalde 20.
Kvinnan tittar bak och ser att kön blir allt längre.
Kvinnan: Men ge mig växeln nu då, du drar ut på tiden. Jag har bråttom förstår du.
Kassörskan (argt): Men det blir ju ingen växel.
Kvinnan (tittar länge på kassörskan och börjar sedan le): Oj då, jag menar kvittot.
Kassörskan (muttrande): Du har det i din högra hand.
Kvinnan (tittar först i sin västra hand och sen i sin högra): Och jag tackar dig hjärtligt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Den är underbar den storyn!

2008-12-30 @ 22:19:41

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0