Kärlek

J är tankspridd. Jag känner ingen som är riktigt lika tankspridd som han är. Att hitta brödet i kylskåpet förvånar mig inte längre. Inte heller om han glömt mobilen hemma eller inte har hemnycklar på sig. Eller glömmer att ringa upp mig när jag precis ringt och bett honom ringa, så jag måste ringa honom igen och be honom ringa "oj, just det, jag glömde. Förlåt!" (dock bara hänt en gång).
Idag gjorde han dock något nytt. Jag skulle ställa in rena glas i skåpet och vad fann jag på glashyllan? Jo, ett tomt paket med nudlar... Varför bryr han sig om att ställa in ett tomt paket där? Jag förstår om man glömmer kasta paketet efter sig och det ligger kvar på diskbänken, men att faktiskt göra sig mödan att öppna skåpdörren och lägga "plastpåsen" på andra hyllan, det förstår jag inte riktigt...

Jag älskar honom otroligt mycket. Min tankspridde fästman.


Nu är han och övningskör med sin fader och ska handla lite mat och andra nödvändiga saker. Till middag blir det stek och potatisgratäng! Det ni! Fick steken av hans föräldrar, tack så mycket.
Vi får dessutom en middagsgäst snart.

Nu måste jag diska! Lovade J att allt ska vara rent i köket när han kommer hem...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0