Pension

Övertid idag också, 1 timme och 10 minuter. Ville inte det inför nyårshelgen, men vad gör man? Egentligen skulle vi väl ha jobbat till midnatt men vi fick lämna, var fööör mycket. Galet. Chefen bjöd på godis när klockan passerade sent. Hade två som går i pension nu vid nyår, den ena har vi redan tackat av, den andra tackades av idag med tårta (Schwartswald). Hon ville inte gå i pension egentligen, men min avdelning läggs ner och alla ska bort förr eller senare (i april kommer det vara helt borta för vår del) och hon är över 60 år, halvtidare och det är finanskris. Hon får ju inget annat jobb nu, så hon fick nöja sig med avtalspension (var tydligen ett bra avtal). Men tråkigt när de blir tvungna och det inte är frivilligt. Den andra var vid gott humör idag, fast hon hade en spec.arb.uppg. som gör att hon måste vara den sista som går idag (dvs extra sent).

Nu är jag precis hemkommen, och ska vända iväg igen.När jag kommer hem nästa gång ska jag bjuda på bilder på Rasputin, tagna igår. Höres!

Julklapp jag fick på jobbet igår av moster och hennes dotter. Perfa! Behöver ju detta och har önskat mig det också!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0