Lite ostrukturerat?

Det känns ju underbart verkligen. Nu har pappa huvudvärk och feber. Så har jag lyckats smitta honom då. Hurra *ledsen*. Bror P kunde inte passa bror Ms katt så jag och J får vara kattvakt som vi lovat natten mellan mån-tis. Jag jobbar ju dessutom då, och jag behöver de pengarna så får stå ut. Hoppas jag är bättre och att det går vägen.

Hade velat vara bra så jag kunde kolla på rean lite, men idag går det iaf inte. Nu sitter jag och äter mackor med ost och vatten. Försöker dricka mycket vatten, men ändå har jag torra läppar. Ikväll är vi bjudna på middag hos Js familj, att de vågar....

Vi har typ inget hemma längre. Mjölken är helt slut (tog det sista till frukosten), brödet börjar ta slut. Vi har kyckling men ingen potatissallad kvar. Och lite revben. Men sillen och rostbiffen är slut. Inga nudlar och ingen oboy. Ja, egentligen skulle vi behöva handla men vi får klara oss ett litet tag ändå, sno av Js familj. Tur att vi bor så nära när det är sådana här tider. Dock reser de ju bort över nyår (men vi är hemma då så är inte fritt fram för några tjuvar inte!) så de lär väl inte handla upp så himla mycket tyvärr.

Svågern är här, han har varit här flera gånger de senaste dagarna. Ärligt talat förstår jag inte hur de vågar. Att de närmar sig oss ens. Men visst, trevligt med sällskap.

Det gör ont att snegla åt sidorna. Kollade upp symptomen och ordningen för hur sjukdomen influensa ter sig. Både jag och J har samtliga symptom som är angivna och följer ganska bra sjukdomsförloppet. Så visst är det influensan vi fått. Blä. Att det gör ont när man sneglar åt sidorna är faktiskt även det ett tecken på influensa. Man får ju värk i musklerna och särskilt i ögonmusklerna sätter det sig tydligen. Ja, för mig är det riktigt smärtsamt att titta åt sidan, så jag vrider hela huvudet. Hela magområdet och ryggen gör ont. Känns som träningsvärk och det kanske det är för man spänner sig ju där när man hostar och hostar, det gör jag mycket....
J tar nu en tablett mot rethosta, det gör inte jag. Inte än iaf. Herregud, jag har ju överlevt hosta förr. Är ju inte så att jag inte kan sova för att jag hostar så mycket. Men blir det så illa får jag väl ta men inte nu. Inte i onödan.

Nu ska jag ta det lugnt igen, och fylla på mitt vattenglas, jippi....

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Inte ditt fel att han är sjuk. Kan ha blivit smittad av vem som helst. Det är ju fler vi känner som är sjuka. Beträffande matsituationen säg till om jag ska handla och komma över med mat eller om någon i grannfamiljen kan ordna det.

2008-12-27 @ 15:28:07
Skrivet i slottsdammet av: jayne

USCH.... synd är det om er..verkligen!!!!

Inte bara har ni fått influensa.. dessutom inget GOTT att äta...bläää...Hoppas ni kryar på er nu!!

2008-12-27 @ 15:56:44
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0