Antagningsbesked 1 till högskola

Nu har antagningsbesked 1 kommit och det gick som väntat.
Reserv på första och andra och antagen på det tredje och det fjärde struket.
Det ironiska är ju att jag bestämt mig för att inte tacka ja till tredje valet. Så tackade nej till antagningen där och står kvar som reserv till de två övre. Men som reserv 294, på första handsvalet, och 197, på det andra, känns chanserna små. Ni ser, de som känner mig vet att jag har riktigt bra betyg, men det hjälper inte till dessa utbildningar- här är det bara det bästa som gäller, och vi mänskliga får ge vika. Men man vet ju inte, förra sommaren hoppade jag över 100 placeringar mellan antagningsbesked 1 och 2 till mitt första handsval (som var det även då).

Men nu funderar jag ju på ett ytterliggare alternativ, jobba under hösten och börja plugga till ett helt annat yrke än de jag sökt till våren. Där har jag iaf chans att komma in.. Hade kommit in denna våren om jag sökt tex.
Jag får fundera...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

tycker du ska jobba i höst o ta det alternativet med att plugga i jaunari igen. Puss!!!!

2008-07-12 @ 17:53:06

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0