Första gradens brännskador

Ja, det är ju så dumt. Det visste jag ju.
Snackade med ett par på msn för att se om de ville bada men icke, ringde Sandra och frågade om hon ville. Hon svarade kanske, de skulle kanske ut på landet. Okidoki. Får jag gå själv då. Ner till stranden går jag. Är där halv 12.
Sandra ringer och säger att hon kommer, jippi!
Efter ett tag kom hon, och sedan kom Susanna också. VI solade och badade (jätteskönt i vattnet!).
Solen stekte, vattnet svalkade. Knappt några moln, kom solen ens i moln någonting?
Vi åt lunch, hamburgertallrik och cola, solade och badade lite till. Jag började inse att min bleka mage som inte sett solljus på minst 7 veckor nog inte skulle tåla mycket mer utan solskydd. Japp, utan solskydd. Och i bikini. Sandra och Susanna tyckte att min rygg började bli bränd. Fick låna solskydd av Sandra att ta på rygg, axlar, mage och bröst. Sedan satte jag på mig handduken över rygg och axlar. Och efter en stund täckte jag även mage och armar, och slutligen också det mesta av benen. Allt som gick att få under handduken var till slut det.
Min hud är väldigt bra, jag älskar min hud. Den blir sällan bränd, har inte blivit på flera somrar, bara lätt röd just efter som under några timmar övergår till brun färg. Jag gillar min bruna sommarfärg. Men också min hud har begränsningar.
Jag är ju faktiskt svensk, hade blont hår och blå ögon som barn naturligt- numera mörkblond men ljust färgat och grönögd.
Såklart att min hud tar stryk vid hård belastning. 5 timmar i ständig sol. Utan solskydd under 3 timmar. Utan kläder (bara bikini) i 4 timmar. Sedan fick det vara nog. Johan kom ner, i syfte att bada (han behöver ju verkligen det!) men kom just då vi gett upp. Susanna behövde åka hem ochs täda, Sandra behövde kolla på de där söta skorna och åka hem till middagen. Jag behövde vila huden. Dock fick Sandra mig att följa med till Vby, men innan dess bytte jag min klänning till shorts och t-shirt. Behöver ju inte pressa mer direkt.. Och smörjde in ansiktet med återfuktande kräm...
Lånade också ut min Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf till Sandra, hoppas du gillar den (inte det hemska hon varit med om men själva författandet).

Vi var i Vby och kollade runt en stund, mötte bror Peter där och han hade nyss kommit hem från landet där också bror Roger bor. Nu skulle han se Batman-filmen.
Efter en stund gick vi till Coop där jag köpte 3 liter mjölk, Susanna köpte kattsand och Sandra 2 liter jordgubbar.
Därefter väntade vi med Sandra på hennes buss, jag missade mitt tåg och tog sällskap med Susanna en bit innan hon fick svänga hemåt och jag mot Råcksta tbana.

Nu är det strax mat hos Granbergs, imorgon far hela familjen till Farmor och farfarn deras, medan vi är hemma då jag jobbar ytterliggare en vecka.

Jag valde boken Gömda för övrigt, har läst två kapitel.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Är du så röd , som en kräfta!? Smörj in med kylbalsam till natten annars får du inte sova mycket. Kram!

2008-07-26 @ 19:53:01

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0