På vägen fram

Igår var första dagen jag inte alls hade ont i ryggen, yeey! Jobbade som vanligt på. Och denna dag så var vi gröna, dvs vi hade gjort allt vi måste göra innan hemgång (om det inte är extrema mängder som måste sparas tills nästa dag), redan tio över fyra på eftermiddagen. Det var riktigt nice. Slutade därmed i tid :-) Gick till Liljeholmen, även om strejken åtminstone tillfälligt hade avbrutits då (fast bussarna gick fortfarande inte typ), åkte hemåt. Mötte mor i Alvik och vi bestämde oss för att ta en glass och sitta och snacka en stund på en bänk där. Var så otroligt härligt väder. Varmt, soligt, lite fläktande vindar. Med tanke på vädret kunde vi ha varit utomlands. Sedan åkte vi hemåt. Jag kom hem och då blev det rätt brått. Sandra hade fest igår kväll, kl halv 8 skulle man komma. Systemet stänger 19, och vi hade inget hemma så vi behövde hinna dit på vägen. Och klockan var 18. Jag gick och tvättade av mig, hade duschat på morgonen så det fick duga, bytte kläder och packade ner varmare kläder gör hemfärden, sminkade mig osv. Johan fixade också till sig, men det var först 18.40 vi kom hemifrån. Vi sprang hela vägen till tunnelbanan, och när vi var i spärren stängde tåget dörrarna och åkte. 10 min till nästa tåg, och det tar 7 min att åka dit+gå till själva affären. Johan sprang tillbaka för att hämta moppen medan jag väntade med vårt ombyte osv på att han skulle plocka upp mig. Vi bestämde att jag skulle in och handla så gick han på coop och köpte chips och sånt. 18.56 kom jag in. Som tur var visste jag exakt vad jag ville ha. Jacob's Creek, mousserande vin, till mig och 7 kactus/lime cider till Johan. Skönt nu när vi kan vara flexibla och båda kan handla där utan problem. Mötte Johan i kassan vid Coop, han köpte chips och jordnötsringar. Sedan gick vi och åt middag på Mirella. Jag tog hamburgermeny och Johan kebab med bröd. 2 colaburkar var. Och vet ni vad? Jag bjöd :-) Sedan åkte vi med moppen till mor och far och parkerade där och snackade med dem en liten stund. Sedan gick vi till Sandra, och var framme 20.25. Fint folk kommer sent, right?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0