Söndag och moders dag!

Så blev det söndag, mors dag. Johan gick upp tidigt och smög sig ut för att plugga i solen. Jag gick upp vid 11, då sov Bella fortfarande men hon vaknade straxt efter. Vi åt frukost kollade på tv och gick ut på balkongen och njöt av solen.
Sedan åkte Bella och jag till Vällingby, Johan följde oss till tunnelbanan, där vi missade Bellas buss. Vi köpte en aftonbladet och satte oss i solen och njöt. Dagens utstyrsel: ljusblå jeanskjol+ mörkgrått linne med svart spets+svarta ballerina och svart väska, till kvällen en vit kappa. Skönt i värmen.
Åkte hem till mor och överlämnade den lilla gåvan, ett ljus där ljusstaken var handmålad och ett skrivet budskap "Vissa människor gör världen mer speciell bara genom att finnas till" stod det ungefär, och på baksidan "Speciell person". Den var väldigt fin tycker jag!

Mor bjöd på fika,tårta, bullar, kakor och godis, samt erbjöd glass som jag sa nej tack till. Vi satt både på altanen och vid trädgårdsmöblerna på gräsmattan och hade det mysigt. Talade om det mesta. Både roligt och tråkigt. Förstår att mamma tyckte det var jobbigt med Mors dag så tätt inpå. Idag kan inte hon fira sin mamma.
Pappa var förbi farmor en snabbis.
Sedan fick jag en present, typ. En stegräknare. På vårt jobb har det den där tävlingen där man ska gå från stad till stad. Men jag jobbar ju inte alltid så är inte med i tävlingen. Men så gick någon och frågade om allas funkade och så för att de hade en över. Mamma sa att jag inte fått någon så jag fick den! Jättekul, för jag har velat ha en. Sedan jag fick den att funka ordentligt har jag gått 2107 steg, men har ju inte haft den så länge. Imorgon ska den på direkt!
Dock har mammas gått sönder så en teknisk duktig man på jobbet skulle kolla om han kunde laga den. Är ju ändå inte så lång tid kvar på tävlingen.

Planer nästa vecka:

Måndag: Träffa Sandra efter hennes jobb.
Johan har förmiddagstenta.a

Tisdag: Träffa mamma vid 15-tiden. Syfte: göra ett programblad för begravningen.

Onsdag: Unokväll hos Wiebke igen.

Torsdag: Till Yaowapa med Wiebke på thaimat(?!)

Sedan har jag inte hunnit bestämma mer. Men det räcker ju!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0