Barnboksidé

För bara två veckor sedan (känns som månader) träffade jag och några kompisar ett par andra människor. Deras namn och smeknamn fick mig att komma på en idé för en historia. En novell/barnbok. Jag talade efteråt med en av mina kompisar som var med då och hon hade fått samma intryck som jag av de två namnen, vad de skulle kunna vara i en barnbok. Hur de skulle leva och så. Det var roligt! Betydde att min/vår idé antagligen skulle hålla för att skapa en fungerande historia. Jag berättade att jag funderade på att skriva något om det och hon har frågat vid ett tillfälle efteråt om jag kommit igång. Nej, har jag svarat. Jag ville leta reda på lite fakta först så jag visste vad jag hade att göra med.

Men idag kom det inspiration. Jag satte mig och googlade på dessa och fick lite mer information i bagaget. Sedan började jag skriva. Ja, inte har jag kommit långt, men jag har skrivit en inledning, en början. Det är bra. När jag kommit så långt brukar det bara rinna på av sig själv (det är därför några av mina inlägg här blir lååånga, jag kan knappt hindra mig själv...).

Ledsen att det är lite kryptiskt det jag skriver nu men jag vill inte råka avslöja för mycket i ett för tidigt skede...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Susa'

2008-11-24 @ 19:19:25
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

Va kul! Längtar efter att få läsa den ! :))))

2008-11-24 @ 19:20:38
Blogg/hemsida: http://bubocorax.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0