Jag gör motstånd mot kylan

Det var kallt när jag åkte hem förut så jag har förberett mig lite bättre på kylan innan jag går ut nu. Trots detta står det bara -1 grad på vår termometer. Fast ibland tycker jag att -10 är behagligare än just kring 0. Vet inte varför det är så. Någon som håller med och/eller har en teori kring detta?

Nu har jag iaf dragit på mig en långärmad tröja över min t-shirt och under min kofta, 3 lager! Sedan har jag satt på mig långkalsonger också under jeansen. Har jättetjocka strumpor men funderar på om jag ska sätta på ett par tunnare under så att det blir lite lager-på-lager effekt. När jag går ut funderar jag på om jag ska ha min blå höstjacka eller min kappa. Kappan är ju mycket varmare om man bara har halsduk så lutar klart åt den. Sedan en stickad mössa (som är rätt stor jag vet, men hittar inte min andra vita mössa, den är borta!) och en tjock stickad halsduk, och vantar såklart. Och stövlar på fötterna.

Då är det ju fel på mig om jag fryser va?
Nackdelen är ju att det kommer bli väldigt varmt när jag kliver på tunnelbanan eller går in någonstans för en stund. Det är nog bland det jobbigaste med vintern. Att växla mellan jättekallt och jättevarmt. Är man bra klädd för kylan börjar man svettas på tågen, är det bekvämt på tågen står man och huttrar i kylan... Puh. Det är tufft att bo i ett i-land, jobbigt att kunna ha för mycket kläder på sig, verkligen...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bitterfitta

vinkar hej, har aldrig varit härinne förut...

2008-11-21 @ 20:54:06
Blogg/hemsida: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bitterfitta

vinkar hej, har aldrig varit härinne förut...

2008-11-21 @ 20:54:08
Blogg/hemsida: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: k)

ska byta snart eller så dyker det upp en ny (A)

2008-11-21 @ 23:22:37
Blogg/hemsida: http://hejjagheterkalm.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0