*puh* Äntligen hemma.

Jag åkte i väg till Solna för att fixa nytt id-kort. Tog bussen från Brommaplan och tänkte naturligtvis att den ska stanna där alla andra bussar stannar i centrumet. Det gör den dock inte. Den stannar på baksidan, vid Råsunda stadion. Därför märkte jag inte det och åkte vidare... Nästa station var Solna station, deras pendeltågstation. Där gick jag av och gick tillbaka till Råsunda stadion. Går igenom centrumet, men det var länge sedan jag var där så hittade inte riktigt ut.. Gick nästan ett varv runt centrumbyggnaden innan jag äntligen kom till busshållplatserna. Sedan gick jag åt det hållet jag hade för mig att det låg, polishuset då. Tänkte att det lär finnas skylt med "Polis" när jag är nära. Och jag gick. Och gick. Men jag hittade det! Det låg där jag trodde. Så hade bara bussen stannat där den borde ha stanna hade jag varit där på 5 minuter, istället för 25 minuter. Sedan fick jag nog vänta en hel minut innan det var min tur och hela processen var väldigt effektiv.
Legitimation till honom, rabbla telefonnummer, ställa sig med ryggen mot den vita skärmen och kolla på linsen i mörka rutan, av med glasögonen, tog två snabba foton, lägg det pappret under den rutan, välj en ruta och skriv din namnteckning (alltså den som duger som legitimation men inte för att ansöka till H&Ms medlemskort, men det är en annan historia), en bild på hur id-kortet kommer se ut- stämmer alla uppgifter? och slutligen betala och välkommen tillbaka om en vecka.
Puh. Det gick fort!

När jag såg mitt blivande id-kort och bilden började jag skratta... låter det bra eller? Äh får kolla sedan när jag får det och döma då. Lär ju vänja mig under de kommande åren annars. Sedan gick jag tillbaka på 5 minuter och tog en buss som åkte ganska långt men var rätt skönt att bara vara en stund efter den långa, oväntade promenaden, blev lite trött. Sedan tunnelbana och så kom jag hem!

Då ser jag denna banan ligga i fruktskålen. Visserliggen inget konstigt att bananen ligger där, för jag köpte den igår (och några till). Men skalet har spruckigt ju! Har ni sett på maken? Hur gick det till?!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: amiliayes

är det du som tagit bilden i bakrunden? :O

2008-11-12 @ 15:35:28
Blogg/hemsida: http://miilliisens.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Ja men det är ju helt sjukt..

2008-11-12 @ 15:48:19
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maggie

Haha du visste ju redan att jag skulle skaffa ett id kort så fort som möjligt, :P så du hade kunnat frågat ^^

2008-11-12 @ 15:59:00
Blogg/hemsida: http://maggiesnyaliv.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0