Syr Halloweenhatten

Nu sitter jag och pysslar med Smurfmössan! Gick faktiskt smidigare än jag trodde. Har ju inte sytt sedan nionde klass och fick då VG i betyg tror jag. Fattar inte hur det gick till för jag minns inte att jag gjorde annat än snacka skit, typ... Men i mellanstadiet var jag riktigt duktig! Den syfröken (Inger) hade pli på oss minsann! Så takterna sitter i, otroligt nog.
Gjorde först en mall i tidning och sedan la jag den på tyget och ritade av. Dock glömde jag den där regeln att alltid rita på baksidan av tyget... Men tror inte det kommer synas, ska ju sy in sedan så är ingen fara. Och jag ritade med blyerts så kan ju sudda. Sedan klippte jag ut den i tyg och har nålat den. Tog på mig den för att se hur mycket den ska sys in. Klippte den ju större än den skulle, hellre för stor än för liten. Nu ska jag alltså sy ihop den! Har fotat lite grann på vägen så ni får se sedan :-D

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0