Empan ringde och jag var fast

Japp, jag såg Magda på tv igår ;-)

Igår ringde också Empan och sa att hon sett bilderna på mig på facebook (hon har aldrig läst min blogg för hon föredrar att träffa mig i verkligheten och låta mig berätta då om livet) med den nya frisyren. Och hon tyckte att det var jättesnyggt! Så hon blev också sugen på att göra något drastiskt. Empan hon har stort blont, lockigt hår naturligt och det har hon aldrig velat ändra på. Visst har hon plattat håret någon gång, men det är så jobbigt och är det fuktigt ute så blir det jättelockigt direkt iaf... Men nu är hon sugen på att färga det eller "rakpermanenta" eller någonting. Stackarn kan ju bara variera hårlängden, för har hon uppklippt syns inte det och lugg skulle vara jättekonstigt. Hon har liksom bara lockigt axellångt hår, eller lockigt lite längre än axellångt hår. Och för att det ska växa ut så tar det ju evigheter innan det syns för lockarna.
Hon är fin i både lockigt och rakt. Vet dock inte hur jag skulle reagera om hon hade en annan hårfärg... Har ju aldrig sett det så...

Vi två på Halloween för två år sedan. Jag i blå peruk, och hon i sitt riktiga hår.

J tyckte att vi var lite smått galna som avslutade samtalet efter hela 98 minuter och 41 sekunder... Ja, men nu är det ju så att vi inte har snackat på ett par veckor och har en hel del att ta igen! Upptäckte att mitt tråkiga hemma liv trots allt innehåller en del guldkorn som är värda att berätta. Fast hon hade varit med om många roliga och galna saker! Hoppas det går bra på en speciell front. Och på en annan också förresten. Empan var på audition i någon köping-stad, typ Linköping, förut för en långfilm och väntade svar därifrån. Nästa månad ska hon kanske till GBG på audition för en musikal, men då krockar det naturligtvis med en superviktig föreläsning i skolan...
Nä det var roligt att snacka igen. Vet inte vad det är men vi snackar lätt i telefon i en timme, och tydligen en timme och 40 minuter också.

Så nu känner ni Empan lite bättre. Ja hon gillar att jag kallar henne Empan och inte Emelie, hon vill ha det smeknamnet och försöker sprida ut det lite bland klasskamrater och så vidare, men det är ingen som nappar...

Förresten så är jag lite avundsjuk på hennes liv, i jämförelse med mitt nu. Hon pluggar på Calle Flygares Teaterskola, hon tränar volleyboll två kvällar i veckan, är barnvakt två kvällar i veckan, pluggar italienska en kväll i veckan, går på blockflöjtslektioner en eftermiddag i veckan, jobbar varje lördag med Spökvandring i Gamla stan (ska säga upp sig därifrån) och lite då och då på auditions. Fatta vilken skillnad mot mitt liv... Vad gör jag? Jo är hemma och söker jobb. Tränar 3 gånger i veckan på gym. Stopp. Kommer inte på något mer.
Ojdå nu blev det långt här, jag bara spånar på..
Hejdå!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ♥ MAMMA JESSICA

haha ja jag är inte ensam märker jag ;D sen brukar jag lämna en stor en pöl på golvet med:P haha

2008-10-30 @ 11:03:20
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ♥ MAMMA JESSICA

Ja det är sant, men jag har ingen att tända ljus för.. eller jo min katt!

2008-10-30 @ 11:31:57
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ♥ MAMMA JESSICA

Haha samma här ;D Ante bruakr skrika på mig med:P

2008-10-30 @ 11:32:34
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0