Läsare, hjälp mig

Tänkte se om jag kan få lite hjälp av er läsare. Ni vet kanske hur svårt det kan vara att komma på nya maträtter varje dag. Men det är ju något som skolan brukar lyckas med och jag vet att många läsare går i skolan. Även om deras mat inte brukar vara så god är den iaf ganska varierande.

Så kan ni inte skriva ner som kommentar, eller i er blogg och lämna kommentar att jag ska läsa där, vad ni fick till lunch i skolan?
Berätta, säg, varje dag denna vecka.
Förhoppningsvis får jag in massa förslag på rätter som ger mig ideer och inspiration till nya maträtter.
Om du inte går i skolan kanske du kan skriva vad du åt till middag istället.
Skulle vara jättetacksamt om ni ville hjälpa mig med detta!

-Ikväll ska vi nog äta Korvstroganoff här hemma.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: some oneout there

vi åt stekt falukorv och makaroner till lunch idag

2008-09-15 @ 19:09:35
Skrivet i slottsdammet av: Isabella

Måndag: Ugnskyckling med ris och sås gjord på sky,matlagningsgrädde och kryddor efter smak.

Tisdag: Köttbullar och Potatismos (helst riktigt) med lingon

Onsdag: Wrap med sallad, rostbiff etc. (det var ju så gott)

Torsdag: Ceasarsallad med kycklingbröst

Fredag: Kött, klyftpotatis och sås av eget val

Lördag: Hemlagad Pizza och Cola (frossdag)

Söndag: Sushi eller annan lätt mat, asiatiskt (typ wok)



Lite tips!

Sen är ju Pannkakor gott med. Man måste ju inte ha med sylt o så utan kan fylla med skagenröra eller vad som helst. Crêpes! Muma!

2008-09-15 @ 20:17:41
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

kebab me pommes o ris o sallad, fefferoni, + bröd ,mkt gott !



biff med potatisgratäng och pepparsås



crepés



kyckling m ris o currysås MUMMMMMS



kyckling gryta



stekt lax med pommes eller ris och kaviarsås



surströmming el kams ( hehe skoja )



sallad, tonfisk, skaldjurs, kyckling, grekisk



oxfilegryta m svampsås, potatiskgratäng



tortillas med tonfiskröra ist för köttfärssås



thai wook m ris



fiskgätäng med äggsås eller senapskrispsås o potatis



MMM d finns så mkt gott !



2008-09-16 @ 01:46:00
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0