Om att söka jobb

Skulle skicka i väg en ansökan till personlig assistent men när jag var klar kryssade jag bort sidan. Medvetet alltså. Jag uppfyllde nästan allt de ville. Men sen tänkte jag. Kanske ändå inte passar (inte just den iaf). Den åldern och sådant. Klart man kan tacka nej, men jag kände att jag skulle nog inte kunna ha samma passion på en sådan intervju som på den senaste jag var på. Skulle nog inte bli äkta. Vet inte varför. Bara kände så.
Och sedan är den en annan sak som gnager mig. Söker jag och får tjänst som personlig assistent känns det som att jag lurar dem. Jag kommer inte kunna jobba mer än 3 månader ungefär. Och då ska de söka en ny och lära känna en ny. Jag vet inte. Kanske är jag bäst för rollen och 3 månader är okej för då har det åtminstine varit bra i 3 månader men känns som man skulle lura dem med att säga ja då. Nej, får dåligt samvete här. Nej, jag kan inte söka. Inte när det är så kort period. Ååh...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0