Om att ta sig hem

Börjar sist på dagen igår till nu, tar resten senare.
Vi åkte till Caledonien då och när vi skulle hem tänkte jag och Johan att vi skulle haka på samma buss som Fredrik. Han bor ju numera i Alvik och skulle ta 112. Vi tog samma men inte tog bussen den rakaste vägen inte. Nej nej, vette katten hur vi åkte men det var åt helt fel håll i en kvart, innan den vände tillbaka åt rätt håll. När vi kom fram till Alvik var det 8 min till tunnebanan skulle gå, rätt bra med tanke på att det är halvtimmes trafik. Tåget kom, stannade och åkte. Tar 8 minuter att åka. Och cirka 5 minuter att gå sedan. Alltså hade det tagit oss en timme att åka hem från Spånga, när bussen väl kommit. Vi väntade ju på den i en halvtimme nästan också...
Hemma var vi då 02.30, gah.
02.50 kom vi i säng och slocknade båda två.
Klockan 9.00 hörde jag Johan resa sig och gå upp. "Vad gör du? Du har ju bara sovit i 6 timmar."
"La vi oss 3? Jaha, äh jag vill gå upp"
Jag var hungrig när jag åkte hem inatt, hungrig när jag la mig och således hungrig klockan 9 också. Drog mig till 9.40, sedan gick jag upp för att äta. Och sedan är det inget roligt om Johan håller på att somna ikväll och jag är jättepigg...
Så uppe och äter i detta nu. Snark.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0