Hemma igen efter träning

Nu har jag tränat! Blev lite stressad där precis innan jag skulle sticka men jag hann iaf som tur är.
Höjde nivån lite. Flyttade upp från lägsta nivån till mellannivån på brädan och det kändes redan efter 10 minuter i vaderna! Lite klurigt blev det med balansen också eftersom jag inte var van att kliva/hoppa så högt. Efter 30 minuter flöt det dock på riktigt bra och jag kände inte av något i vaderna eller så utan det var bara att köra, men visst var det jobbigare den här gången. Ännu jobbigare kanske jag ska säga. Satte nästan vartenda varv denna gången! 5e gången gillt. Otroligt bra för att vara mig alltså! Kanske inte har så dålig koordination ändå...
Sedan när det var dags för styrketräning så höjde jag ett kilo på hantlarna. Stången höjer jag nog nästa vecka för den börjar kännas lite klen nu. Jojo, visst märker jag skillnad.
Och vet ni vad jag ser framför mig i spegeln när jag hoppar upp/ner och höger/vänster? Jag ser en smal, tränad tjej. Jag tyckte tom att mina armar såg lite för tunna ut idag, haha. VIsst har jag oftast tyckt att jag ser helt okej ut, acceptabel liksom. Fram till för något år sedan.

Vet ni när jag senast vägde mig? Mellandagarna 2007. Drygt 9 månader sedan. Sen slutade jag ställa mig på vågen, varför ska jag göra det när jag inte gillar vad jag ser? Jag vill inte väga mig ännu, men siktar på att göra det i december, antagligen i mellandagarna (eller möjligen precis innan jul). Då hoppas jag att det är några kilo mindre än förra året. Men framför allt att jag känner mig bättre. Trivs med kroppen igen. Tränad kropp och att det är musklerna främst som väger. Sedan vill jag ju inte bli en sticka så klart.

Efter träningen köpte jag bananer, äpplen och satsumas så ska festa på en av varje här nu och resten hamnar på mitt snygga fruktfat som jag fick av Martin och Anna i födelsedagspresent :-)

Strax Idol och sedan Maria Wern-Främmande fågel!


Jag i omklädningsrummet direkt efter träning.
Men då har vi även stretchat och varvat ner lite,
så var kanske 10 minuter efter det rejält jobbiga.
Bilden till vänster är förresten den 4000e bilden
jag tagit med denna kameran sedan 14 april 2008.
Så lite jubileum!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0