Äntligen ett datum!!

Detta är min sista vecka på lovet och jag har planerat in varje sekund i princip. Därför blir det dåligt med uppdateringar, men det kommer nog mer i slutet på veckan. Planerat så allt viktigt ska göras nu i början så jag får "slappa" de sista dagarna inför starten, typ.

Ett viktigt besked är iaf att jag fått operationsdatumet. 11 november är jag inbokad på KS. Ska få hem ett brev imorgon troligen med information. Kollade mitt schema, som inte finns ännu så långt fram, men om jag räknar på förra terminens datum så är det just 11 november terminens andra tenta kommer vara på. Typiskt.
På onsdag ska jag till universitetet i syfte att skriva in mig bland annat, får väl ta och leta reda på någon och se om jag kan få besked. Visar det sig vara olämligt så ska jag ringa KS och boka om tiden.
Skulle ju vara bra om tentan var den 10, så har jag fullt i tankarna med tentan fram till dess, sedan operation på onsdagen, då borde jag få komma hem från sjukhuset på fredagen och hinner vila 4 dagar innan nästa kurs börjar. I värsta fall missar jag några föreläsningar på den kursen men det kan jag ju ta igen.
Snälla håll tummarna för att tentan är den 10e!

Imorgon ska jag fixa pass, bland annat. Och en massa andra saker. Ja, ni får läsa senare det som är värt att läsas.
Nu blir det sängen!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg med självkänsla & positivt tänkande



Sv: God förmiddag, det var en rejäl kommentar jag fick av dig ja, men du har alltid intressanta saker att skriva så det är lugnt ;) Jag fick också ett C på testet för övrigt :)



Tack för att du gillade "hur man snackar till vänner" taktiken.. brukar själv använda det. Men du, varför sätter du sådan press på dig själv utifrån vad du tror att andra tycker? Eller får du brev hem där människor skriver att "Sara, får du inte MVG på det här så är du inte alls bra. Nej då är ALLT du gör skitkasst"...? Förlåt om jag överdriver men jag tror du vet vad jag menar? Du bestämmer över dig själv och att sätta press och krav utifrån andra, gör du så mot andra också? Tänker att de sjunker i dina ögon om de inte lyckas? Jag tror det är viktigt att, som du skrev, ta distans till ditt plugg för annars kommer det aldrig att gå. Ditt liv - dina regler.



När det gäller att söka jobb så kände jag igen mig i din text, sambon är mekaniker. Han gillar det och är riktigt duktig också. Har haft jobb sen han slutade skolan.. men jag då? Vad vill jag? Hur ska jag nå dit? Självförtroendet sjunker drastiskt när man är arbetslös, ja.. på tal om ja, vad duktig du är på att inte säga ja för ofta. Bra jobbat!



Jag har få vänner men det är nog för att jag har flyttat ett x antal gånger i mitt liv och inte insett värdet av att hålla kontakten.. men man lär sig :)



Jag hoppas verkligen att tentan är den 10:e så att du kan slappna av! Kramar

2009-08-18 @ 09:41:09
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Oj... har di fått ngt besked om ev tenta idag???? Hoppas det blir som du önskar!!! Kan förstå dina tankar....



6 km gränsen.. men det är nog skillnad på student... dvs när man går högskola. I allafall här i Malmö. Detta med 6 km gäller gymnasieeleverna här.



ja DU vet ju att det finns många olika regler... ibland vore det kanske bättre med lagar... ha ha ha

2009-08-18 @ 15:37:27
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

meeeeeeeeeeeeeeeen.... säger jag ang busskortet för J. HUR dumt får det bli liksom..... Lite så är det här med...cykelväg.. ok då borde man åtminstone mäta den väg där som är just cykelväg... alltså slippa trafik. Nå... får se om utb nämnden svarar... finns gränser för hur mycket jag orkar "tjafsa" liksom.

Men... får se som sagt!!!!! Hur som så kommer sonen att åka buss sina 7,8 km

2009-08-18 @ 18:58:17
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Hej Sara!

Redo för lite plugg igen nu då?

Apropå ditt inlägg så behöver även jag veta schemat för Folkrätten, jag har också suttit och kollat på förra höstterminen och försökt bedöma årets schema.

Jag tänkte att man kanske kunde maila till amanuensen. Schemat lär väl i princip vara färdigbokat, åtminstone tentan och de viktigare saker.

Om du får reda på några datum så kan du väl hojta till!

har du pluggat något under sommaren förresten?

2009-08-18 @ 20:23:28
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0