Tillbakablick på år 2009

Januari:
  • Jobbade första veckan och tog sedan ett jullov innan terminen startade den 22 januari.
  • Påbörjade juristutbildningen.
  • Det var välkomstmottagning, fadderkväll, aktivitetsdag med middag och PUB och cocktailparty. De första helgerna var späckade.

Cocktailparty
Februari:
  • Pappa blev pensionär.
  • Proppen, kl 10.20-03.00.
  • Första mötet med kirurgen på KS inför gomspaltsoperationen.

Proppen på dagen.
Mars:
  • Wiebke på besök i månadsskiftet.
  • Vilda västern festen.
  • Studiebesök på Södertörns tingsrätt.
  • Hade den bästa gruppredovisningen någonsin med total brist på nervositet (om IPRED).
  • Röntgen m.m. på Huddinge sjukhus inför operationen.
  • Mitt kusinbarn W döptes.

Vilda Västern-festen
April:
  • Recentiorfest, innebärande att jag blev en äkta jurstud.
  • Firade påsklovet i norrland (Js släkt) med sprängande huvudvärk i 6 dagar och ett stort intag av huvudvärkstabletter.
  • Grattiskramade en annan på min födelsedag, för första gången (vi fyller alltså på samma dag).
  • Besökte kirurgen inför operationen igen. Han informerade att vårdgarantin på 3 månader började gälla från den dagen (riiight).
  • Fick besked om ett AB på första tentan, lycka. Bättre start kan man inte få.
  • Blev anställd på extrajobb som privatlärare.

Jag och T på recentiorfesten.
Maj:
  • Började ta många långpromenader igen.
  • Åkte till Gotland för att bevittna Js kusins dop.
  • Gick på teater och såg Empan på scen första gången (på riktigt dvs). Trettondagsafton.

J kommer bli en bra pappa i framtiden. Här med nydöpta kusinen.
Juni:
  • Tentade arbetsrätt på måndagen och familjerätt på torsdagen.
  • På fredagen tog svägerskan J studenten.
  • På lördagen tog svärmor läkarexamen.
  • På söndagen var vi bjudna till morbror med flickvän (snart fru).
  • Firade midsommar i skärgården med Js familj.

Juli:
  • Jag och J åkte till Tyskland för första gången och hälsade på W i Hamburg. Hela resan inkl. allt för båda gick på 3000 kronor.
  • Den 18e tog J årets första dopp. Detta i skärgården.
  • Kusin L från Dalarna kom på besök.
  • Besökte farfars grav för i princip första gången sedan 1997.
  • Jag, L och J var bjudna på lunch hos kusin C, W och M.
  • Kusin U från Dalarna kom ner en snabbis.
  • Åkte till Js farmor och farfar i Storuman för en veckas vistelse med Js släkt.


Augusti:
  • Gick en mil med mamma på tisdagen och 8 km till på lördagen.
  • Åkte till skärgården, onsdag-fredag. Alla dessa skärgårdsbesök beror på att en lada renoveras till en bostad.
  • Cyklade för första gången på ca 7 år. Detta med Sa och ca 11 km under söndagen. Cyklade och gick ännu mer under de kommande veckorna.
  • Ny tandläkare som skulle besökas, lite fattigare men med kvitto på fina tänder.
  • Mina kusiner blev strandade på Rhodos och hamnade i Expressen.
  • Kräftskiva med Familjen P i vanlig ordning.
  • Skolan började igen.
  • Min kusin C gifte sig med sin M.
  • Min morbror J hade 50 årsfest.

Jag och C kom i likadana klänningar på 50 årsfesten.
September:
  • Mamma och pappa firade sin 35e bröllopsdag medan jag och J några dagar senare firade vår 4e förlovningsdag.
  • Svägerskan J flyttar till Derby, England.
Oktober:
  • Skaffade linser men fick testa två sorter innan det dög. Är nu sugen på endagslinser istället.
November:
  • Skrev in mig för operation.
  • 00-talsfest på Gula villan.
  • Firade min och Js 5 årsdag.
  • Gomspaltsoperation. Lyckas ta mig hem kvällen efter men tar mig till plugget (och lyckas göra något plugg) först 9 dagar senare. Missade Folkrättstentan.
  • Återbesök och allt såg bra ut.
  • Dagen efter lossnar stygnen i gomen. Träffar snart en assisterande kirurg.
December:
  • Tentar Europarätten på en torsdag och Folkrätten på onsdagen därefter.
  • W från Tyskland är åter på Sverigebesök.
  • Återbesök hos kirurgen som konstaterar att en kompletterande operation troligen är nödvändig och att vi ska ses i januari igen.
  • Firade julafton först hos min familj med mor, far, bror P och M med A, J och farmor. Sedan hos Js familj med min mor, far och bror P. Bästa på länge.
  • Firade juldagen hos föräldrarna med min släkt.
  • Firade Annandagen med att bjuda farmor på hemlagad lunch här hemma som julklapp, uppskattades!
  • Mötte upp kusin L från dalarna dagarna innan nyår på Tcentralen.
  • Firar nyåret 2009/2010 en mil nordväst om Skellefteå i ett hus utanför en liten byhåla med Js släkt.
Detta har jag gjort, och mycket mer!

Nyårslöfte 2009- Matsmak har jag hållit efter bästa förmåga. Har smakat både lax och sushi. Dessutom testat på diverse maträtter jag sett med skeptisism på, med blandat resultat. Nu är iaf det löftet avklarat och jag ska fortsätta vara nyfiken på ny mat, men inte känna mig "tvungen".

Nyårslöfte 2010
? Att cykla!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, mycket som hänt i år! =)

2010-01-01 @ 21:06:16
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0