Gör en backup!

Kom precis hem från palatset nu. Var där tills de fick kasta ut mig. Hann med att göra sex extentor med varierande resultat. På tre av dem fick troligen så passa många poäng att jag skulle bli godkänd, på de andra tre vette sjutton. Men fast det känns lite halvdåligt (minst sagt) så behöver inte det betyda något. En läxa jag gladeligen lärde mig av Statsrätten. Där fick jag på de typ 20 extentorna ett enda högsta betyg, kanske 3 mellanbetyg och 5 godkända. Resten? Just det, underkänd. Och vad fick jag på tentan när det väl gällde? Jo, högsta. Så det är bra med extentor men man kanske inte ska stirra sig blind på deras resultat...

Nu ska jag och J (som troligen kommer vilken sekund som helst, hörde bilen köra in på uppfarten) laga middag. Blir ju så när båda är upptagna på sina håll. Det blir min älskade citronkyckling.

För övrigt gör jag en backup på alla mina grejer på datorn nu. Förut la jag allting på en delad, gigantisk hårddisk. Svärfar blev dock lite smått svettig när han hörde att jag hade alla mina viktiga saker där, för den kan ju sluta fungera. Då började jag lägga allting nytt på min bebis (min minidator) istället. Så nu har jag kopierat allt från bebisen till en annan gigantisk hårddisk (Js) och håller på att kopiera från den gemensamma nu. Men det tar tid. På den gemensamma hade jag 16 800 filer i 744 mappar, vilket blev 33.8 GB. Inte så lite? Ni fattar att svärfar blev lite nervös? Men han kan snart andas ut för snart har jag allting på två ställen!
Följ mitt exempel och gör en backup ni också om ni inte har någon! Lärde mig en läxa när min mamma ringde för någon vecka sedan och sa att hennes dator var rensad på precis allting. Där hade jag mina grejer från typ 2002/3-2005 så vore väldigt tråkigt om allt det försvann. Min ena brorsas kompis som är en hejare på sådana grejer svängde dock förbi och vips så var precis allting tillbaka. Himla röta vi hade där!


TLDR: Tentaplugg. Matlagning. GÖR BACKUP PÅ DIN DATOR!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Samma sak hände min dator men allt kunde inte räddas.. :(

2009-12-14 @ 09:15:07
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0