Läkarbesöket

Inga kommentarer på hela dagen = ni vet inte heller vad man köper till sin 23 åriga sambo efter 5 årsförhållande?
Då vet jag att jag inte är ensam iaf...

Hur gick besöket hos farbror doktorn då? Kan ju börja med att det är snökaos i Sthlm, som vanligt i december alltså. Att de alltid glömmer att det kan bli snö på vintern här... Detta ledde till att den buss jag planerat ta, som skulle kommit fram i väldigt god tid innan besöket, inte dök upp alls. Så det fick bli en annan buss och en annan linje, för den kom iaf i tid, nästan. Sedan var det dags för byte vid Sveaplan till en annan buss som leder till sjukhuset. Den kom däremot inte. Mor, som skulle följa med denna gång, förstod av två andra som väntade på bussen där hon var att linjen verkade vara inställd. Hon och tre andra delade på en taxi till sjukhuset. Till slut fick jag också försöka få tag på en taxi. Det var lättare sagt än gjort. Försökte vinka in typ 7 stycken. En gång rusade jag ut i gatan och slet upp passagerardörren på en som stod vid rött, men han skulle till Gävle...
Till slut fick jag tag på en taxi med en väldigt schysst taxichafför. Han skulle egentligen hem och äta lunch (klockan var 14.25) och skulle inte ta några körningar. Men han kunde ta denna till KS en dag som denna, han bodde ju trots allt i Danderyd så det är ju nära. Taxichafförer gillar inte snöväder...
Han sa också att "bilar, snö och kvinnor- går inte ihop".
Resan gick på nästan en hel hundring. Den ska jag försöka få SL att betala. Jag kom sent till läkarbesöket men det var jag inte direkt ensam om denna dag och tack vare taxin kom jag inte jättesent.

Doktorn tittade och konstaterade att lambån var iaf fint läkt och verkar sitta bra, och det var tur för om den hade lossnat hade det varit mycket värre. Hålet däremot. Ja det verkar luta åt att det blir en kompletterande operation. Den kommer vara ca 30 minuter lång och jag borde få gå hem dagen efter. Ja mycket sades under besöket men jag orkar inte upprepa det. Jag var/är ledsen och arg för att jag är i den här situationen. De ska för sjutton informera om riskerna innan! Ska på återbesök i januari och där bestäms det hur det blir. Han ville att det skulle krympa mer och operationen kommer isf utföras på ett annat sätt.
Om det blir operation så blir det även den underbara dieten igen. Fy fabian.

Finn ett fel i snöiga storstan:
(svar längst ner)


Imorse hade jag lite mer tid än vanligt så jag tänkte se om jag fortfarande kan sminka mig,
var ju så sjukt länge sedan jag smetade på ens lite grann
och mer än bara mascara minns jag inte ens när det var senast.

Och visst kunde jag väl det.

Svaret var: En moppeåkare!
Han gled fram med ett ben nedfällt beredd att stötta upp vid halka.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

super söta bilder sara. brukar du aldrig sminka dig annars? nu för tiden gör ja det för det mesta. inte när man bara är hemma då. men tycker det är så roligt. Å man känner sig så fräsch:) hoppas du hittar nått åt sambon, komme rinte på några förslag så här på rak arm. hmm. är svårt sånt där. krama

2009-12-18 @ 10:11:53
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Hej svejs

Ja... jag pratade med min ysster yster som bor i stockholm om just snööööön. Det är ju kul att det är snö i hela Sverige...

Julklapp....hm... ja... ett halsband med din intial???

Jag brukar köpa just kläder till min käre make.Då kan man liksom påverka hans klädval.. hi hi hi hi

2009-12-18 @ 19:34:29
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0