Nördigast i salen?

Jag har nog aldrig under en föreläsning känt mig så nördig i hela mitt liv.
Denna föreläsning hade dels ett annorlunda tema och dessutom ett annorlunda upplägg än vanligt. När han (en vice vd på något företag, som har jobbat på google, med bakgrund som jurist och som nu var föreläsare i detta avsnitt) undrade hur många av oss som bloggade var jag den enda i salen som räckte upp handen. Vi är ju nästan 300 i klassen, även om man nu kan plocka bort en del för att de tagit jullov tidigt osv. Jag vet fler som har bloggar som jag inte såg lyfta på handen dock. Jag twittrar ju inte, men ingen räckte upp handen på den frågan. Ganska många hade facebook. Han tyckte väl att vi var stenåldersmänniskor som inte fattar något om internet, och skämtade en del om "vår" okunskap.

Han visade några videosnuttar. Dessa tre:
Scary Mary:

Som jag har sett förr... för ett bra tag sedan.

WoW-musikal:

Som jag sett förut... för länge sedan, och jag har sett väldigt, väldigt många fler WoW-filmer.

Och för att vi skulle känna oss gamla visade han oss denna video:

Som jag visserligen inte sett men vars förkortningar jag känner till alltför många av för att känna mig gammal.

Reslutatet blev att jag kände mig som
världens största juridikkunniga datanörd.

Och för att kunna lösa juridiken i dessa områden krävs det att man förstår tekniken, så det här kanske är mitt uppdrag då... hm.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tänk istället att du var kunnigare inom blogområdet! =)



Själv lyckades jag larma fast mig idag! ;) :P



Vet du? Din blogg är lättläst genom bloglovin! Tummen upp på den! :D



kram

2009-12-21 @ 22:13:21
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Japp, genom bloglovin går det direkt! =) Konstigt egentligen.. men men.. :P så länge det funkar!



Haha, jag tänkte ju inte på att den va så tajt.. eller jo.. men jag trodde det hade korvat sig.. inte att allt va under larmet.. :P Det var första gången han larmade av ngon som behövde komma ur sitt plagg.. :P



2009-12-21 @ 22:46:52
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

usch ja det är verkligen svårt att hänga med, men det är nog inte meningen att man ska de;)



nix inget lopp i sikte, men vem vet man kanske anmälar sig till nått sen. men nu är det dock så kallt att benen värker till tusen, så just nu är det sämre med springandet. men första veckorna blev det 4ggr i veckan, kanon bra. blir nog mildare efter nyår igen:P ja men där ser man, du har ju ett litet nyårslöfte på g då:) kram

2009-12-22 @ 19:49:30
Blogg/hemsida: http://idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0