Tre fel, en rolig och en söt händelse

Dagens tre fel:

1. Jag sitter och skriver julkort och inser plötsligt att jag skrivit

God jul
och
Gott nytt år
Önskar
Emelie

med min finaste handstil.
Så var det bara att kasta det kortet i papperskorgen...

2. Berättade för mamma om en felräkning jag gjorde för någon vecka sedan när jag pratade med J.
- Han sa typ "är du 4 eller?" och jag svarade "Nej, men plus 14!"
Mamma tittar på mig en sekund och säger sedan:
- År? Men du är ju inte 22?

Undrar var jag fått mina räknekunskaper ifrån?

3. Småpratade med pappa och plötsligt märker jag att han inte hört vad jag har sagt. Så jag ber om uppmärksamhet och upprepar mig:
- Jennys pojkvän Ross kommer fira nyår med oss.
- Rosk? Är han från Tyskland?


Dagens roliga:

DET SNÖADE!
Inte så länge, inte jättejättemycket och det smälte bort direkt. Men det var minsann vita fluffiga saker som föll från himlen och de landade och låg kvar i någon minut innan de smälte bort. Underbart. Jag har hopp om en vit jul!


Dagens söt:

Jag vaknar av att J går uppför trappen och klappar handen mot låret i takt med en välkänd låt.
Vilken då? Jo, brudmarschen.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, 4+14 -ler- snö?!?! Jag vill också!!! Skicka hit! :P Du verkar ha haft en bra dag! :)

2009-12-12 @ 09:50:47
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

Rosk? haha, nu har han fått ett nytt namn. Roliga fel, orättvist med snö... tror dock inte britterna klarar av snö. tydligen går hela systemet kaboom av en decimeter snö...



Så var brudmarschen en hint från min kära bror?

2009-12-12 @ 12:26:59
Blogg/hemsida: http://lookingnorth.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0