Ingen skönhetssömn här inte

Trots att jag var så trött att jag nästan somnade sittande kunde jag inte somna när jag väl lagt mig. Jag behövde ta och tvätta håret, egentligen, och tänkte därför att ett varmt bad skulle tina upp min frusna kropp och dessutom vara i rätt sinnesstämning för att halvt somna i badkaret. Sätter på kranen och proppen i hålet och lägger mig i vattnet. Vad är det jag känner? Varmt behagligt vatten? Nej. Kranen står på absolut varmaste och på fullt sprut. Inte var det varmt för det. Kunde lugnt ha mina iskalla lemmar i vattnet utan att brännas vid. Det var knappt ljummet! När jag klev upp ur badet var jag lika kallt OCH blöt, vilket resulterade i att jag darrade som ett asplöv och hackade tänder. Virade om mig i en stor, skön handduk och borstade tänderna. Håret fick vara. Aldrig att jag utsätter mig för tvätt i det kalla vattnet, tortyr är det! Samtidigt kände jag att jag inte kunde klaga, jag hade iaf vatten till skillnad från mamma och pappa... (de har vatten nu btw).
Slängde mig i sängen, fortfarande trött som en häst men nu så jättefrusen. Slängde på mig två täcken för att snabbt få upp temperaturen. Sedan gjorde jag allt för att somna och inget funkade.
Klockan var över 2(!) när jag slutligen kunde infinna mig i tillfällig vila. Klockan 6.30 satte radion igång. Trött, trött.
Lär inte bli några timmar i biblioteket utan antagligen åker jag hem och äter lunch hemma, sover en timme och pluggar här... Hoppas jag kan sova i natt!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma Jessica

Ja och skämta inte heller.. :S usch... Jag vill bli frisk nu

2009-02-02 @ 22:13:42
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0