CSN är inte vår favorit

Nu blev jag less. Ringer CSN nu, 5 min väntetid, 17 personer före i kön. Jippi. Nu vill jag ha de pengar jag har rätt till!
"tack för att du väntar", de kommer väl inte säga det var 20e sekund i 5 minuter? Gah, då blir jag galen!
Redan hunnit säga det 4 gånger...

Åh signal, yes talar med en övertrevlig kvinna, signal, ny människa, systemet vill inte godkänna mig men jag har alla rätta uppgifter och jag är godkänd rätt igenom... hm står uppgifterna verkligen i Ladok också? Jo, det har jag för mig att jag har sett säger jag. Nämner att jag blev antagen till en utbildning i höstas som jag tackade nej till, kan det vara problemet? Tystnad. Sådär, säger damen nu, bara att lämna studieförsäkran så blir det klart sedan. Så nu är studieförsäkran inlämnad! Pengar inom en vecka! JIPPIII.
Jag blev dock bara rapporterad för en termin, hm måste jag då kontakta dem nästa termin eller kommer det automatiskt (för det funkar så bra ju).

Nu sitter J i telefonkö till CSN, han beviljades inte studiemedel för denna termin då en lärare varit seg på att lämna in hans resultat, vilket gjorde att han hade 1,4hp för lite (dvs mindre än en veckas studier) och CSN vill nu återkräva honom på hans tidigare lån (eftersom han ju inte kan studera när han inte får bidrag, deras system är rätt korkat). Iaf, så ska han se om han kan få lån och bidrag, för nu har poängen kommit in. Allt detta för en segt dataystem...
Vem vet, snart kanske vi båda får våra pengar! Money, money, money.
Hm, de är tröga och fattar inte att det är skolan som gjort fel och försöker väl få det till att J tog poängen denna termin, vilket han ju inte gjort. Hm, löste sig visst inte så lätt. Han måste snacka med läraren igen och skicka in ett brev till CSN. SUCK. Verkar iaf lösa sig med hans återbetalning. De är riktigt tröga, sega och låter som om de haft en vild utekväll igår. Hans lärare måste intyga i ett brev att J tog poängen vecka 4, annars får han bara studiemedel från nu. Gah. På jakt efter läraren igen då.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: M

haha 17 pers före i kön är ju ingenting! jag hade 57 pers före i kön sist jag ringde!!

2009-02-24 @ 14:07:34
Blogg/hemsida: http://spaceofflow.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Fy vad segt! Jag har aldrig haft problem med CSN. Peppar peppar. =P



Har det varit en bra dag i övrigt? Kram

2009-02-24 @ 19:00:31
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0