Laxplättar, pressad potatis, spenatsås

Jag förtjänar en varm applåd. Detta var det jag fick serverat till middag. Laxplättar med sesamfrön (tycker ju inte vidare om fisk), pressad potatis (potatis är ingen direkt favorit) och spenatsås (spenat är inget jag dreglar efter vanligtvis).

Jag tog inte så mycket. Kan ju inte chocka kroppen med konstig mat heller. Detta recept var ett nytt som familjen tidigare inte smakat. J tyckte att det var gott. Hans bror att det var okej, iaf bättre än annan fisk (gillar i princip bara lax). Resten av familjen: mor, far, två systrar, tyckte inte om det. Så jag åt ungefär halva fiskplätten, knappt något av spenatsåsen och det mesta av pressade potatisen. Dessutom blev jag erbjuden rostbiff som komplement. Mitt nyårslöfte är ju faktiskt att våga smaka och det hade jag ju gjort nu. Så jag tackade ja till rostbiffen och kommer lägga på minnet att laxplättar inte är något för mig.

De andra tyckte det smakade för lite fisk/lax. Utom jag och yngsta svägerskan, vi kände tydlig lax/fisksmak.

Aja, då var det avklarat!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: AnnaaHonDen

Guuuud vad ni är mesiga. Om ni inte fått veta vad det var så hade säkert ALLA tyckt om det ;)

2009-01-18 @ 21:16:34
Blogg/hemsida: http://annamupp.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: AnnaaHonDen

Haha okej. Det ser gott ut ;)

2009-01-18 @ 23:04:30
Blogg/hemsida: http://annamupp.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Isabella

Gud va sjåpiga ni är, fisk är jättegott. Okej kanske inte lutfisk men all annan fisk. Du kanske ska börja med att smaka nått som inte är tillagat på ett så konstigt sätt. Du borde komma hit och äta med oss en fredag, då är det riktig delikatess-fisk som du bara måste gilla. Godare än blodigt griskött tex! (griskött är äckligt)

2009-01-19 @ 01:48:59
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vad gulligt av dem att fixa rostbiff till dig! =)



sv. Jag vägrar kalla det fika efter allt fikande i norr (varje dag!! utan undantag, ibland flera gånger om dagen!)



Ja, eller så borde vi bara gå efter att bli nöjda utan vikt, fett och muskler? Bara njuta av livet och hålla oss friska? Det är så komplext alltihopa!



Det är väl ingenting jag skriver om så ofta längre så det är klart du inte vet om det! Jag har en gammal hemsida om du vill läsa om det men jag försöker att inte dyka allt för djupt i diskussioner om det för det är lätt att man fastnar i ett negativt tänk. Särsklt när jag är rätt nöjd med mig själv just nu! =)



Igår bakade jag, Nina kom över och vi smakade bröd! Jag gjorde samma recept men la i lite dinkelmjöl och rågmjöl, solrosfrön, russin och... hmm.. frön jag tappat namnet på.. GAH! Jaja.. men lite nyttigare.. =P

Hur var din dag? är det skola idag? Kram

2009-01-19 @ 08:52:28
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0