Mitt livs senaste händelser

Ledsen, har inte blivit av att jag uppdaterat med inlägg. Nu är det verkligen dags! Solen har kommit till stan och himlen lyser blå mot oss. Glädjen på Facebook är total ska ni veta. Visst uppskattar man solen mer efter två veckors regn? Själv har jag snört på mig mina nya vita shorts. Får hoppas att solen uppskattar min gest och stannar ett tag, och inte blir vettskrämd och gömmer sig...

Nå, vad har hänt sedan senast? Det var grillfest i fredags hos Sa, men mycket nytt folk. Kände inte alls många innan, men man lär ju känna folk lite efter hand. Vädret var ju inte vackert, men det var uppehåll så man kunde gå till och från grillen utan att få sig en dusch. Det var roligt där och först vid klockan 4 vände jag och J därifrån och la oss hemma hos mina föräldrar.

På lördagen var det familjelunch hos mina föräldrar, därav övernattningen. Nu kunde bara ena brodern, men det blir ju trevligt ändå. Så var farmor där och hon var riktigt fint klädd, synd att jag inte fotade... Morfar skulle kommit men blev lite dålig i magen den natten och stannade hemma.
Farmor sa en del roliga saker, som hon brukar. När bror P skulle sticka därifrån frågade hon:
F - När får jag komma och hälsa på hos dig då? Om ett år?!
P - Haha, du får komma när du vill Farmor.
F - Ja, du är så snäll du P. Om jag hade haft bil hade jag kommit varje dag!

Vi stannade på middag också, för J skulle se på en specialkanal hos dem mellan 21-00. Strax efter midnatt for vi hemåt  med bilen och la oss.
Söndag.... söndag, söndag, söndag... vad gjorde jag då? Ingenting tror jag. Annat än en 35 minuterspromenad i regnet.
Måndag, igår. Då bestämde jag och J och ett annat par, B och M, att vi skulle spela sällskapsspel hos B. Vi plockade dit spel, Kingdoms och Scrabble (Alfapet) och så spelade även deras Stockholmsspelet.
Jag vann Scrabble, hade sådant flyt! Lyckades få dit bokstäver som bildade 3-4 ord runt om flera gånger, en gång blev det tom så omedvetet. Slutpoäng blev för J 110, mig 158, M 92 och B 119.
Sedan spelade vi Sthlmsspelet, vilket jag vann på ren och skär tur. Svarade rätt på 2-3 frågor men lyckades ha fått flest pengar när spelet tog slut och vann därmed.
Sedan blev det Kingdoms som vi alla fyra spelade en gång, och alla utom B en andra gång. Båda gångerna vann J.
Vårt par tog med andra ord hem spelet!
Klockan 2 åkte vi från B.
Sedan blev magen grinig för vad jag ätit under dagen (massa nötter, en halv subway-macka med konstiga saker i och en chokladkaka, druckit ett glas oboy och pepsi) och protesterade. Jag la mig klockan 4 då magen äntligen var samarbetsvillig igen.
(klicka för större)

Det är vad som hänt sedan senast, hoppas ni haft det bra!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

oh, det låter ju supermysigt! Men jag tror ni är mer än en dag sena för vi har haft rätt fint väder i fyra dagar snart.. ;) hihi. Men anar lite väl mkt moln idag.. :(



Jag tänkte ha en klocka i vardagsrummet så jag kan ställa den nio på kvällen så jag kommer i säng i tid och en extra i sovrummet så jag kommer uppnär det är jobbigt att gå upp.. :P Har en tendens att snooza.. -ler-



Njut av dagen nu! Vi hörs Kramar i massor



Ps. Din blogg ser bra ut i IE 7. Däremot hatar jag att mina kommandon inte funkar.. -morr-



2009-06-16 @ 11:14:11
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: anita

hej

min lilla gud dotter

hur är de med er vi ok

ska ni hitta på kul i Midsommar ?

vi ska bara vara hemma men de så skönt

kram moster

2009-06-16 @ 11:25:52
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Njut av väderet nu! =) Jag ska iväg och äta på jensens idag! :) Planer för dagen? kraaam

2009-06-16 @ 12:57:22
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Super! hur blev din dag då?



Jensens är lite större här nere än i sthlm.. :) Men det är gott och billigt (under lunchen finns mat för 49 kr).



Kramar

2009-06-16 @ 18:37:32
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Sv: tjingeling! Jag funderar på att bli medielärare inom grafisk kommunikation.. För jag vill jobba med design men vet inte om jag pallar med den branschen, då kan jag istället lära ungdomar det jag vet och kanske hjälpa dem framåt i sitt utvecklande :)



Vad kul att du svarade på frågorna, men har du INGEN favoritfilm?! Fick mig ett gott skratt när jag läste ditt svar på vad du skulle vilja intala alla människor.. "..När man är på din sida så börjar man tänka lite vettigare så det första som kom upp var "du duger som du är".. " hahaha! Härligt! Du är så ärlig, jag gillar det! Och jag sög åt mig av allt det du skrev om min blogg, för jag vet att du är ärlig eftersom du också är den som verkligen skriver om du inte riktigt håller med det jag skriver om (eller, har något att påpeka om det) vilket jag uppskattar! :)



Förövrigt så har du verkligen långt fint hår, blir avis och då har jag ändå plattat mitt hår idag (så det känns liiite längre) Hehe ;) Du får börja sköta din mage bättre, mackor med mystiska saker i låter inte alls bra hörredu ;)

2009-06-16 @ 19:32:44
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

tjo, har dagen varit lika bra som i gbg? Strålande solsken! =)



kramar

2009-06-17 @ 21:02:49
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej! Jobbar du som privatlärare? Vad spännande, i vilket ämne? Du har rätt gällande ärlighet (som vanligt) att man måste tänka sig för när man har negativt att framföra, så att det inte låter elakt. Det misstaget gör vissa personer ibland och då stänger man bara av och lyssnar inte..



Gällande håret så har jag längre hår än för två årsen men jag har inte så långt som du :P (Plus att på några av bilderna då hade jag lite löshår..men inte nu längre!) Dessutom så har jag uppklippt (attans) och det är längre där bak än där framme..



Jag hoppas du gillar filmen Twilight, men att du isåfall hinner läsa böckerna under sommaren så att du hinner med tentaplugg sen.. Själv blev jag helt fast och gjorde knappt något annat, vilket var väldigt skönt då men sorligt när böckerna tog slut..

2009-06-18 @ 08:48:15
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0