Ren och skär lycka

Nu ni ska ni få höra! Jag har precis upptäckt något nytt på min lilla dator. Nämligen minneskortsläsare! Så in med kamerans minneskort och vips fick jag in alla bilder på datorn! Äntligen! Nu ska ni få se på bilder! Så himla nöjd med denna dag ska ni veta!

Började dagen med frukost, mys och tvserier i soffan. Vid lunch bar det av till stan för shopping! Svärmor råkade hoppa på samma tåg som vi så vi fick lite sällskap. J och jag började med att luncha, han Gourmetmeny, typ tunnbrödrulle, och jag hamburgarmeny,

Vädret var bättre än igår. Trots att det imorse såg ut att ha regnat så var det relativt varmt ute, varmare än på länge. Molnigt var det dock, men från det att vi satte oss och luncha blev vädret bara bättre och bättre och solen syntes allt mer.
Efter detta slog J och jag till och var lite patriotiska. Vi köpte oss varsin SWEDEN-tjocktröja. Bra att ha på semester utomlands och vid kyliga fotbollsmatcher, och många andra tillfällen också.

Efter detta travade vi vidare in i olika affärer. In på Gina Tricot där jag utnyttjade mina presentkort och köpte 2 par shorts, ett par svarta och ett par vita. Vi passerade en man som "lekte" staty och satte oss vid konserthuset en stund. Snart kom en modell och ett kamerateam som poserade slash fotade. Tjejen hade definitivt löshår, var riktigt fult sminkad, hade rätt "inte vackra" kläder, jobbiga skor och med tanke på klädstilen inte så vackra ben ... Hon såg faktiskt mer ut som en provdocka än en riktig människa, och hade hon stått still likt "statymannen" så hade jag lugnt gått på det. Men modeller är ju ett eget släkte. Först kråmade hon sig på torget, sedan poserade hon vid en av statyerna som står framför konserthuset.

Därefter fick vi veta att Js projektgruppskamrater igår hade redovisat deras sista uppgift utan honom, de hade inte fått tag på honom på mobilen sa de. Det hade inte gjort något att han inte var där och hela gruppen fick A i betyg!
Vi gick glatt vidare till Lindex, av någon anledning. Brukar inte handla där men jag fann en söt svart kjol som J verkligen gillade (och jag tyckte den var söt), och sedan en skön t-shirt på rea (49,50kr). 
Sedan föreslog J BikBok, där jag inte varit på år och dar. Han ångrade nog det sedan, vilka reor de hade! Kön till provhytten var inte lång, men det tog tid. Dagens enda surtillfälle var när en mamma till en som provade kläder knuffade undan mig. Rätt ofint, ohyfsat, dumt gjort. Ja, jag vill inte ens tänka på det. Det ska inte dra ner min dag! Efter många ombyten så slog jag till på ett par Lee-jeans. Mina första märkesjeans. Samma pris som jeans på H&M kostar, och viktigast av allt: de är hela! Inte ett enda hål, inte en enda slitning!

Sedan var det dags för att lämna av J, som skulle fara vidare och nörda sig med sin brorsa. Jag mötte istället upp mor och vi gick först till min professor Dan Bagger-Sjöbeck. Rutinkoll på öronen. Som alltid: 6-månaderskontrollen.

Han har bytt mottagning så istället för att åka till Sophiahemmet kunde vi stanna kvar i stan. Besöket tog 30 sekunder. Jag pressade honom på uppgifter om varför han bytt ställe, han berömde mina snygga öron som vanligt numera och sedan sa han det jag längtat efter i åratal. Jag trodde knappt mina öron. "Ja, det har varit snyggt och stabilt ett tag nu, eller hur? (jag nickar och instämmer) Ja, så jag föreslår årskontroller. Vi kan ses nästa vår. Du är normal nu Sara." Årskontroller. Ett år mellan besöken. Trodde aldrig den dagen skulle komma. Får jag några problem ska jag självklart höra av mig. Ringde pappa och berättade nyheten, samt bokade tid för övningskörning med honom i helgen. Så ringde jag J också.

Mor och jag gick vidare. Först köpte vi en stor, hård resväska. En röd. Till henne. Sedan vidare till Forex för att växla till mor och fars S:t Petersburgs-kryssning. Vi satte oss därefter ute och snackade ett tag om allt och ingenting innan vi åkte hemåt.
Nu är jag ensam hemma och jag sitter och ler för mig själv. Den här dagen har verkligen varit great!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Ser ut osm en häääärlig dag du på stan!

Nästa gång kommer jag med. Kul att stiga på å läsa vad du har för dej!

H. en ny prenumerant

2009-06-12 @ 13:37:59
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0