Plugg är det enda jag känner till.

Seg start idag igen. Var på Universitetet klockan 11och körde igång genom att titta på gamla tentor. Klockan 12.30 gick jag och T ut och snackade med varandra och J som tog paus utanför. Klockan blev snabbt fem i 1 och klockan 13 tänkte vi ta lunch så blev en lunch på 1½ timme där tyvärr, 12.30-14. Nåja. Pizzan smakade bra. Liksom gårdagens hamburgare.. Aja det är tentaplugg! Lite belöning måste man få.

Fortsatte med att repetera Associationsrätt som jag känner mig rätt dålig på, och skadeståndsbedömning som jag inte hade något grepp om direkt. Sedan satte vi oss och gick igenom en gammal tenta tillsammans, jag och T. Nu var dock T så trött att han mest skälpte än hjälpte. Klockan 18 stängde bibblan och vi beslutar oss för att dra till Student Palatset. T som var väldigt trött hoppade dock av hem på vägen för att ta en powernap. Jag for vidare och repeterade igen Associationsrätt och skadeståndsbedömning. Och skummade lite andra saker.
Sedan kom T och var mycket piggare. Vi började med en jättebra studieteknik. Eftersom det är sex frågor på tentan och vi har 4 timmar på oss innebär det 40 minuter per fråga i snitt. Därför satte vi oss på olika håll i samma tysta sal och klockade så att vi måste vara klara med frågan inom 40 minuter. Vi hann med 3 frågor, och alla på under 40 minuter styck. När vi var klara med en fråga gick vi ut tillsammans och berättade vad vi skrivit ner (skrivit som om riktig tenta). Skrev vi samma saker? Samma paragrafer? Varför skrev du den? Jag skrev den här för att... osv. Motiverade våra svar så vi verkligen var säkra på det. Sedan kollade vi facit.

På första tentafrågan om avtal kände vi oss förberedd och säkra. Dock hade jag nog fått 2½p av 5p där. Varför? Jo jag missade småsaker. Småsaker som jag tänkt men inte trott var väsentliga. T skulle nog få 2 p på den. Vi lärde oss en läxa, skriv ALLT du kommer på, med lagstöd. Hellre skiva för mycket som passar in än missa något som krävs för poäng.
Vi satte oss med skadeståndsrättsfråga. Gjorde samma process, och... båda fick 5 p! Fullpott!
Nästa vi tog var Associationsrätt. Hade tur, den frågan var något jag hade koll på. 3p var solklart, 4p får man om man har motiverat bra, och 5p om man har motiverat utmärkt. Jag skulle ha fått 4-5p där. Kändes grymt skönt på en Associationsrättsfråga!
Sedan var klockan 22.20 och de stänger 22.30 så vi packade ihop och gick hemåt.

Trötta T drack ett glas cola till lunchen, pizza (vi åt ingen middag), och en burk cola till till fikat. 4 muggar kaffe. Åt en kanelbulle och ett wienerbröd.
Jag åt pizza och drack ett glas cola till det. Sedan en burk cola på fikat. Sedan var det vatten som gällde.
Känns konstigt att han var trött som ett as och jag pigg som en gök?

Nä nu ska jag ta lite helg! Imorgon blir det nog 10.30-17 jag pluggar. Yiha.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vad härligt att ha någon att plugga med! Vilken bra teknik ni fick till! =) Lycka till idag!

2009-03-28 @ 11:16:37
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0