En hälsofara

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Jag borde inte få vistas i ett kök. Det är farligt för mig och andra.

Igår lagade jag och J currykycklinggryta. Något vi ju har lagat flera gånger den senaste tiden. Vi har delat upp det som så att en särar kycklingen från benen, och den andre gör resten. För ingen vill pilla i kycklingen. Denna gång skulle J pilla med kycklingen och jag göra resten. På en enda matlagning hann jag göra detta, och jag har säkert glömt något:

-Jag stoppade ner pekfingret och tummen i kokande vatten
-Jag tog upp kycklingarna för att svalna, men såg sedan att de inte var färdiga och fick då koka dem igen.
-Jag glömde ha i hönsbuljongen i tid.
-Jag brände mig på kycklingen.
-Jag skulle hälla 8 dl varm buljong från ena grytan till den andra och däremellan silas. J höll i silen. Jag doppar dock handen, igen, i det kokheta vattnet och reflexen blir att kasta 1 dl kokhett vatten på J...
-Jag gjorde redningen för tunn.
-Jag tappade ett lock rätt på tån, dvs kanten på locket träffade tån (tåns andra rejäla smäll under gårdagen, också orsakat av klantighet dock inte under matlagningen).
-Jag missade att sätta på riset i tid.
-När jag ska lägga upp ris på min tallrik blir det någon miss och vips har jag kastat varmt ris på J som står brevid.

Som sagt, jag borde inte få vara i kök.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Camilla Ahnell

Haha, Sara, du är ju duktig på SÅ mycket saker, men köket kanske inte är din grej helt enkelt. Jag fick mig ett gott skratt iallafall.



Kram!

2009-03-02 @ 08:22:29
Blogg/hemsida: http://wincentsmamma.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hahahahaha jag kan inte sluta skratta !

Stackars Johan som får massa varma grejer på sig hela tiden !

2009-03-02 @ 15:13:58
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

ha ha ha ha ha

Men... då får helt enkelt J göra maten hädanefter...eller hur??!!!!

Inatt sover vi gott...hoppas hoppas

2009-03-02 @ 19:10:18
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Netan

Stackars J vad han får stå ut med, jag fick iaf ett gott skratt!

2009-03-02 @ 19:32:58
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

"Det är bara att garva" brukade vi säga när jag va ute och festade.. ;)

2009-03-02 @ 20:56:11
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0