Avskedsfest?!

Fick ett mail idag. På min "officiella"-mail, den jag söker jobb med och har kontakter med skolan. Den andra verkar av någon anledning få folk att höja på ögonbrynen.
Nu är det inte så att det är kalas, pompa och ståt för att jag har fått ett mail. Nej, nej, det är något speciellt med detta mail. Det var nämligen från Pernilla! Hon bor i Kristianstad förstår ni, men ska i höst påbörja ett år av utlandsstudier, i USA. I sommar ska hon därför ha fest. Hon skriver med lite humor i mailet. Klädsel är tex "Naken är Naturligt" osv.
Hon avslutar mailet med att hon inte vill att de inbjudna ska bjuda med sig andra gäster utifrån. Detta är viktigt tycker jag. För hon vill ju inte ha med massa folk hon inte känner, hem till sig. Det kan man ju förstå?

Saken är den att jag inte har en aning om vem denna Pernilla är. Efternamn finns med också. Har själv aldrig varit i Kristianstad eller känner någon som har de andra mailadresserna. Faktumet är att hon har mailat fel. Och sådant bara älskar jag. Eftersom hon har humor får jag utnyttja min humor.
Jag svarade henne så här:

"Hej.
Det är inte okej för andra att ta med sig folk utifrån, men det är okej för dig att bjuda främlingar?
Tackar ödmjukast för inbjudan men tycker det känns lite långt att åka till Kristianstad, från Stockholm, för att säga hej då till någon man aldrig ens träffat. Trevligt, men kanske inte värt besväret.
Önskar dig ändå en trevlig vistelse i USA.
Vänliga hälsningar
En annan Sara ***. "

Det var väl vänligt av mig att skicka till en komplett främling? Ååh, önskar jag kunde se hennes min när hon läser det!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Hej! Tack för din kommenar ang. "brev till mitt gamla jag", det kändes ju lite halvknasigt men jag trodde på idén och så har jag fått bra respons vilket känns skönt!



Gällande jobbgarantin så får jag vara med i den nu för att jag har varit arbetslös i 90 dagar och är under 25 år, jag har inte fått något jag heller innan dess.. Har också pluggat typ hela livet ;)



Ser fram emot någon ev. bild där man kan se ditt hår.. Ledigheten känns skönt fast jag är ju "ledig" hela tiden just nu.. Hmm.. men sambon är ju hemma och det är mysigt! (Fast, nu sitter vi vid varsin dator med hörlurarna på, haha!) Hoppas du får det trevligt på Gotland, har inte varit där!

2009-05-20 @ 20:55:09
Blogg/hemsida: http://Http://viktoriae.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

SV.. Glömde svara på din andra kommentar ang. din lärare. Det är synd med människor som har begåvningar och som tyvärr inte kan nå ändra fram för att det är något som står i vägen för dem!



Jag gillade ditt citat, ska skriva med det i morgon tror jag..:) God kväll!

2009-05-20 @ 21:07:50
Blogg/hemsida: http://Http://viktoriae.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0