Teckenspråkets dag idag

Ja, inte får man glömma att det är teckenspråkets dag idag. Den 14 maj 1981 erkände Riksdagen att teckenspråket är dövas första språk. Inte så länge sedan alltså.

Detta firar vi med lite gamla klipp där jag tecknar på teckenspråk. Jag är definitivt inte professionell.

Berättar en tjuvlyssning för en som övar på att ge respons, en av de få gångerna vi inte måste titta rätt in i kameran:


Tjuvlyssningen:
Subway, matställe, Sundsvall.
En flicka ungefär 5 år och hennes pappa äter.
Flickan - Pappa, är jag tjock?
Pappan - Nej, du är inte tjock. Pappa är tjock. Mamma är tjock.
Flickan, jätteglad - Är mamma tjock? JÄTTETJOCK!
Pappan - Nej, mamma är INTE tjock.
Flickan - MAMMA ÄR JÄTTETJOCK!
Pappan - Tyst. Här, drick fanta.


Berättar om bävrar, lite mer seriös än den ovan då:

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hej, oj det visste inte jag att det var. intressant. Ska se filmerna någon dag, såg att du gjort en kategori om det så jag vet vart jag ska kolla iaf.



Klänningen är köpt på HM. Kramar

2009-05-14 @ 17:02:42
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

God kväll!

Sv: Jag kommer fortfarande uppdatera bloggen, hehe, men att besvara kommentarer när jag har möjlighet att spendera tid med min familj är inte så lockande.. Jag har två halvsyskon (som är äldre) vilket gör att jag både är mittenbarn OCH störst! Det du ;)



Häftigt med teckenspråk, har själv iingen koll på det där överhuvudtaget så jag blev väldigt imponerad.. men jag måste fråga: Det måste kännas lite skumt att sitta framför en kamera och göra det?;)



2009-05-14 @ 21:40:41
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

hehe fanta e bra mot ALLT!!!

2009-05-15 @ 08:50:38
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anna

Kul med en till hörselskadad bloggare!

2009-08-14 @ 20:32:18
Blogg/hemsida: http://litensak.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0