Dagen före operation

Tiden idag har bra runnit iväg. Började dagen med att diska och greja. Känns som diskmaskinen diskar sämre och är rädd för att något inte är som det ska med den. All disk ser inte ren ut efteråt och det känns surt. Handdiskade också.
Sedan hann jag inte göra så mycket mer innan jag skulle iväg på frågestund för torsdagens tenta. Fick ut lite men blev ändå glad över att jag inte ska skriva den än. Jag är verkligen inte redo (fast om jag skulle ha skrivit den hade jag nog pluggat bättre iofs).
Var en stund med St och sedan drog vi vidare till Studentpalatset. Där gjorde jag inget annat än att snacka skit med en liten släng av vettigt pluggsnack. Sedan var det dags att dra sig till sjukhuset.

Kom till avd E13 och mor som följt med mig berättade vårt ärende för den första sköterskan. Hon missuppfattade totalt och av någon korkad anledning trodde hon att både jag och mamma skulle läggas in under natten. När det var uträtt att så verkligen inte var fallet fick vi vänta i dagrummet. Kvinnan var verkligen inte på sitt bästa humör (hoppas jag iaf) och jag fick lite ångest. Ska jag ligga här med personal som är så otrevlig och ohjälpsam? Som inte förstår och som man måste förklara flera gånger en sådan enkel sak? Hur ska jag orka när jag är nyopererad?
Klockan tickade på och när det gått 25-30 minuter hände det äntligen något. En sjuksköterska kallade på mig. Tog i hand och presenterade sig vid namn. Frågade om det var blodförtunnande spruta jag skulle ta och visade in mig i ett rum. Hon log och var pedagogisk. Jag kände mig med ens vara i tryggare händer. Vi kom överens om att jag skulle sitta upp och till vänster, i min synvinkel, om naveln, lite nedanför vid byxlinningen, satte hon sprutan. Det kittlades och sved men det sa hon att det var normalt.

Sedan bad hon mig vänta så skulle hon se efter när jag ska vara på plats imorgon. Snart kom hon tillbaka och sa att jag ska vara på avdelningen klockan 7 imorgon bitti så blir jag dagens första operation. Kommer rullas iväg vid 7.40 till operation. Jag frågade om jag kunde få ta med mig dator och mobilt internet och hon log och sa att det gick bra. Så när jag mår bra nog hör ni av mig igen.

Nu ska jag packa ner sakerna jag behöver. Bädda rent och duscha med speciella medel. Imorgon vid 5 går jag upp och duschar och tvättar mig med speciella medel igen. Pappa hämtar upp mig vid kvart över 6 och kör mig till KS. Jag kommer vara fastande från midnatt.


Nu lite vettig info ifall någon vill hälsa på:
På onsdagen får jag ej ta emot besök.
På torsdagen är det besökstid 13-19.
Jag är på KS i Solna på avdelningen E13.
Blommor får ej medtagas pga allergi.
Jag kan inte äta så kom inte med godis.
Jag har mobilen med 070-numret med mig så ni kan smsa den om ni vill underhålla mig lite.
Jag hoppas bli utskriven på fredagen så då behöver jag inga gäster på sjukhuset iaf. Men hur det blir blir ni nog uppdaterade om här på internet.

Ingen måste komma och hälsa på. Vill bara förenkla för den som vill det genom att skriva reglerna här. Men jag blir självklart jätteglad för alla som på något sätt hör av sig och är trevliga.

Det var väl det...
Nu måste jag packa. Vi hörs!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0