Det läcker!

Ni vet min fistel..? Det hålet mitt i gomen som jag var osäker på om jag ville göra något åt. Knappt någonting kom upp till näsan den vägen, utan det var ett större hål längst bak som spökade. Men mina argument föll mot det praktiska i att få det gjort på en gång. Tänk om det växer sig större så fisteln blir ett problem om 10 år? Då kommer jag ångra att inte ha fått det gjort på en gång. Så jag gjorde det.

Men igår släppte ju ett av stygnen, som jag skrev och blottade ett runt, svart hål mitt i taket i munnen. (ser inte mysigt ut så ni får inte se bild) Mycket större än fisteln var, och mycket större problem än fisteln var. Det där hålet är en direkt kanal till min näsa. En ynka liten chokladbit och jag får snyta choklad i flera minuter. Om jag vägrar snyta så rinner det vackert ur näsan nedåt munnen. Nå, tänk positivt. Jag får smaka den goda chokladen utan att få i mig alla dessa kalorier.

Men det är störande. Jag gjorde operationen enbart för att slippa få upp mat och dryck i näsan och nu sitter jag här med en cocktail av choklad och apelsinjuice rinnande ner för näsan. Tork, tork.

Ja. Jag vet. Min gom är i chock för tillfället. Den undrar vad sjutton som har hänt(?!) och den är stelare än normalt. Så den läcker som det är. Innan stygnet gick upp var jag ju på återbesök och det droppade då vatten ex. när jag druckit det och förklaringen till det var alltså att gomen var spänd. Det kommer bli bättre.
Sedan rök stygnet och det blev alltså ljusår jobbigare.

Jag antar att de lekte runt lite med någon kniv i munnen på mig. Utökade fisteln och skapade såriga ytor som skulle läka ihop. Mamma är helt övertygad om att det kommer läka ihop. Hon vet om mycket större ytor i munnen som läkt ihop än detta. Och vi snackar inte ens en halv centimeter när vi snackar mitt hål. Men det är problematiskt och idag när jag pratade med J hörde jag hur det bara brusade upp luft i näsan när jag pratade. Jag stannade och frågade J om han hörde. "Ja, verkligen!" svarade han. Och det var ju bruset läkarna ville åt...

Men jag tror nog att det kommer läka ihop. Var bara inte beredd på att någonsin få upp saker i näsan den vägen igen så det var helt klart en besvikelse. Hörde att Sahlgrenska fått pris för sin goda patientinformation och är lagom avundsjuk. Attans också.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae.blogg.se - En blogg om självkänsla, tankar och tips!

sv: Hej! Du ska verkligen verkligen INTE tänka att jag har för mycket att göra. Visst, det tar lite tid att svara för mig men jag gillar dina kommentarer. Det tror jag allt jag har skrivit förut! Praktiken håller på i två veckor till men jag fixar med bloggen på helgen ;-) Gällande mer prenumeranter=mer kommentarer så njae.. kanske 5 fler än förut men långt ifrån alla kommenterar. Vilket är trist men så kan det vara, så länge folk läser är jag nöjd!=)



Ush och fy. Jag vill inte byta plats med dig hörredu. Jag ska äta en till kokoskaka åt dig nu (hoppas jag inte var elak där?) hoppas det löser sig! kram

2009-11-22 @ 13:29:28
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Kan du inte ringa och kolla med läkarteamet ändå? Blir orolig när jag läser detta ju! :S



Tack för din stöttning gumman, jag hade en jobbig kväll när jag kom hem. Ska blogga lite mer snart och berätta! Kraaam

2009-11-22 @ 14:11:23
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Det är bättre att vara på den säkra sidan! Ring, fråga och allmänt prata med dem. :) Jag står på J:s sida ;P



Jag tror nog det blir skoj! :) Kramar

2009-11-22 @ 15:47:09
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0