Sömn och värk

Men vänta lite... är det torsdag imorgon? Då är det ju snart fredag! Yeey. Vilket geni jag är ibland.

Sov dåligt två nätter och igår kväll fick jag huvudvärk. Uteslöt att det var pga mat-/vätskebrist då jag ju ätit och druckit bra igår. Sömnbrist då kanske? Jag skippade massa nyttiga och roliga saker och la mig tidigt till sängs. Somnade rätt fort i min relativt nybäddade säng (detta var natt två sedan jag bytt lakan) men drömde att jag sov över hos Sa i hennes enkelsäng. Trångt var det och vi låg väldigt tätt därför (gissar att J la sig i min del av sängen i natt...). Iaf så drömde jag om huvudvärken och att Sa försökte få mig att ta alvedon mot den. "Det hjälper!" sa hon, men jag ville inte. "Bara en då? En alvedon?" försökte hon lirka, men icke. "Ville inte" mumlade jag, "vill inte ha alvedon".
När jag vaknade av klockradion 8 imorse var huvudvärken värre än den var igår. Men hade en föreläsning, kl. 10-12, och en gruppövning, kl 12-14, så ville gå. Gjorde mig en baugette att ha som lunch där på femton-minuters-rasten, åt frukost och stack iväg. Försenad, och fick rusa till tbanan. Arma huvud.

Skoldagen gick och vid 12-tiden försvann huvudvärken. Vid 14-tiden tillkom en annan värk- i ryggen. Den sitter fortfarande i. Men jag kan iaf tänka nu, och röra mig, utan att det blir värre...

Tankar kring sömn:
Jag funderar på att införskaffa mig en ack så dyr Wake-up light (kostar sådär 700-2000kr-någonting). Ni vet en lampa som väcker en genom att det ljusnar. Den simulerar en soluppgång. Jag tycker det är jobbigt att vakna på vinterhalvåret och märker verkligen hur lätt det är att stiga upp när solen skiner bakom rullgardinen på sommaren (ibland för tidigt). Så kanske är värt att investera i en sådan, alternativt önska sig det i julklapp eller så...
Någon som har eller känner någon som har en?
Är den så bra som den verkar?
Hur funkar den när man är två, måste båda vakna samma tid alltså?


Pris: inkl. moms. 1.195 Sek.
Denna lampa har även en insomningsfunktion, dvs bakvänt att den dämpar ljuset gradvis så kroppen ställer in sig på att sova... Och jag har ju faktiskt problem med att somna ibland. Kan ligga både en och två timmar utan att lyckas. Numera är det som sagt bara ibland. I gymnasiet däremot låg jag ständigt på sömnunderskott- ett under att jag fungerade så bra som jag gjorde då...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

hahaha. ja det va bra tur att han inte tappade på din idé för de va då inte goda:P ja en sån där skulel ja oxå vilja prova. vintern är inte skoj. Att somna har aldrig varit några problem för mig. Å är rätt så morgonpigg oxå. Men just när de är som mörkast vore de nice att ha en sån där:) Hoppas du kan få en i present/julklapp:)

2009-09-03 @ 12:15:53
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0