Förmögenhetsrätt

Hade tänkt stiga upp tidigare än tuppen imorgon och vara på palatset innan öppning (dvs hänga på låset). Sedan kom jag på att imorgon klockan 12 är det gruppval inför C3an. När jag valde grupp till C2an satt jag på trådlöst nätverk på universitetet, och det hängde sig såklart. Hamnade i en grupp där jag nästan inte kände någon, och läraren var rätt kass. Lärarna i sakrätt och skadeståndsrätt var däremot mycket bra (men hade den dåliga läraren i typ 2½ månad av 3½). Kanske därför jag ändå tycker de två ämnena är roligare än avtals-, köp-, fordrings- (inklusive skuldebrevs- och kredit-) rätt. Eller så är de bara roligare helt enkelt. Så nu fick mina måndagsplaner göras om. Stannar hemma till klockan 12, väljer grupp genom Js dator (trådbundet internet) och sedan blir det palatset. Måste få saker och ting gjorda på morgonen bara. Det är tre pluggdagar kvar...

En kursare till mig sa: tänk på det du kan, inte på allt du inte kan.
Ni läste ju själva hur många områden vi ska tenta av. Det är klart det finns luckor. Men jag insåg idag att jag gör extentor på 1-1½ timme. Oridinarie tid har vi fem timmar. De saker jag missar kommer jag definitivt ha en chans att upptäcka, om jag ger mig själv en timme per fråga. Jag blir ju oftast inte förvånad av svaren, mest irriterad att jag inte tänkte på det själv...
Jag ska tänka på det jag kan. Jag kan mycket mer idag, än förra och förrförra söndagen. Jag kan mycket mer på torsdag än jag kan idag. Det här går vägen. Det här ska gå vägen.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Låter som en sund värdering! Jag håller tummarna för dig! =)



KRamar!

2010-04-26 @ 09:22:42
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0