Inför C2-tenta snack

En vecka kvar till den hemska tentan. Tre och en halv månad ska avtenteras på fem timmar. Hua. Tycker det är ganska läskigt än så länge! En vecka kvar att trycka in all litteratur, och jag har fortfarande en hel del luckor... I eftermiddag har vi frågestund, jag hoppas att den ger något.

Nackdelen med min utbildning är betygshetsen. Alla i princip ska ha högsta betyg. De nöjer sig icke med lägre helt enkelt. Så det snackas taktiker. Blankning framför allt. Jag funderar också på hur jag ska göra. Jag hatar att blanka. Jag hatar att plugga till omtentor. Jag har sagt att jag ska göra mitt bästa på den oridinarie tentan och får jag U, får jag göra om. Får jag precis godkänt så får det väl vara så då. Får jag bättre, så är jag nöjd. Men nu börjar jag vackla. Jag vet att jag har chans till bättre betyg än precis godkänt. Så om det känns kasst på tentan... ska jag strunta i att lämna in svaren (dvs lämna in blanka papper)? På vår utbildning får man nämligen inte omtentera godkända betyg, därav de stora blankningsdiskussionerna.

Igår delades extrapoängen ut från seminarierna (rättsfallskoncentrat och PM). Så nu känner jag att jag verkligen har chans för högre betyg. Bara jag skriver så jag får hälften rätt så får jag mittenbetyget. Vill inte sumpa poängen i fall det känns dåligt och med hjälp av dem få precis 15p. Det känns inte riktigt värt det...
Men varför snackar jag om att få så låga poäng då? Jo för att det är så mycket att lära så vissa saker kan jag bra, andra kan jag dåligt, och kommer de sämre frågorna så går det helt enkelt inte bra...

Hur jag än gör, ska jag göra mitt bästa som alltid. Mer än så kan jag icke göra!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vad tråkigt att folk blankar! Man ska ju göra så gott man kan.. suck!

2010-04-22 @ 19:29:32
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Helt rätt tankegång, man gör så gott man kan och det är bra nog tycker jag.

Är inte så insatt i "blankning" men något säger mig att det betyder att det bara dras ut på tiden..?! Ganska skönt att ha saker avklarade med kanske..

Hur du än väljer, så önskar jag dig lycka till!

2010-04-22 @ 20:13:27
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.wordpress.com

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0